Powered by Blogger.
RSS

နာဆာ၏ မားစ္ေလ့လာေရးခရီးစဉ္ ေရႊ့ဆုိင္း

http://i36.tinypic.com/2ewe0is.jpg

နာ ဆာအဖြဲ့ႀကီးက မားစ္ၿဂိုဟ္သို့ ေထာက္လွမ္း ေစမည့္ ခရီးစဉ္ အား (၂၀၁၁) ခုႏွစ္အထိ ေရႊ့ဆိုင္း ထားလိုက္ သည္။ ဒီဇင္ဘာလ (၄) ရက္ေန့က အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္း(၄၀၀) ကုန္က်မည့္ အဆိုပါ အစီအစဉ္ အား ရက္ေရႊ့ဆိုင္းေၾကာင္း နာဆာက ေၾကျငာ သည္။ အားနည္းခ်က္ (၁၀) ခုခန့္အား ရွာေဖြ ေတြ႕ရွိခဲ့ၿပီး ေနာက္ ယခု ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ကို ခ်မွတ္ ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိ ရသည္။

နည္းပညာပိုင္း ဆိုင္ရာ ခ်ြတ္ယြင္းခ်က္ မ်ား ႀကီးႀကီး မားမား ေတြ႕ရွိခဲ့ရၿပီး ထို အေျခအေန အား ျပင္ဆင္ နိုင္ေရး အတြက္ ေဒၚလာ (၁.၆) ဘီလ်ံထိ တန္ဖိုး ျမင့္တက္ လာနိုင္ေၾကာင္း နာဆာ က ၀န္ခံ ခဲ့သည္။ အဓိက ဆိုးရြားေနေသာ အေျခအေနမ်ား ကို ေမာ္တာ ႏွင့္ ဂီယာအံု မ်ား တြင္ ေတြ႕ရွိခဲ့ၿပီး မားစ္ၿဂိုဟ္ ေလ့လာေရး ယာဉ္ငယ္ အား ျပန္လည္ ေလ့လာရန္ လိုအပ္ လာၿပီဟု နာဆာက ေကာက္ခ်က္ ခ်ခဲ့ သည္။ စက္လက္တံမ်ားအား သဲမ်ား ရယူရန္ ထိန္းခ်ုပ္ နိုင္ေရးမွာလည္း စိတ္ ေက်နပ္ စရာ မရွိေသး ဟု ဆိုသည္။

ထိုအေျခအေနမ်ားသည္ အလြယ္တကူ ျပင္ဆင္ နိုင္ရန္ မျဖစ္နိုင္ ဟု သိရသည္။ ထို့ျပင္ ဘက္ထရီ ဆဲလ္မ်ား ကိုလည္း ယခု လက္ရွိ အေျခအေန ထက္ သက္တမ္း ရွည္ၾကာ ေအာင္ တီထြင္ သြားမည္ ဟု နာဆာ က အတည္ျပု သည္။ ဖီးနစ္ၿဂိုဟ္ ဆင္းယာဉ္ အား ေအာင္ျမင္စြာ လႊတ္တင္ နိုင္ခဲ့ၿပီးေနာက္ မားၿဂိုဟ္ ေလ့လာေရး စီမံကိန္းမ်ား အေပၚ နာဆာ အေနႏွင့္ ပိုမို အာရံုစိုက္ လာၿပီး မူလက ယခု ယာဉ္အား ေနာက္ႏွစ္ အတြင္း လႊတ္တင္ နိုင္ရန္ ၾကံစည္ ထား သည္။

Source: People Media Voice

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

ကမာ႓့အႀကီးဆံုး သံလိုက္စက္ကြင္းႀကီး ရွာေဖြေတြ႕ရွိ

http://i39.tinypic.com/2889ws3.jpg

ၿဂိုဟ္ တုမွ ေထာက္လွမ္းမႈမ်ား အရ ကမာ႓့ အႀကီးမားဆံုး သံလိုက္ စက္ကြင္း ႀကီး ကို ေတြ႕ရွိ ခဲ့ေၾကာင္း သိရွိ ရသည္။ ေတြ႕ရွိ ဖူးသမွ် အနက္ အႀကီးမားဆံုး ေသာ သံလိုက္ စက္ကြင္းႀကီး သည္ ေနမွ ျဖာထြက္ က်ဆင္းလာသည့္ ေရာင္ျခည္ တန္း မ်ား ကို ကာကြယ္ ေပးေန သည္ဟု သုေတသန ပညာရွင္ မ်ားက ေျပာၾကား ခဲ့ၾက သည္။

နာဆာပိုင္ ၿဂိုဟ္တုမွ အဆိုပါ သံလိုက္လိႈင္း မ်ားကို ဒီဇင္ဘာလ (၁၆)ရက္ေန့တြင္ ေထာက္လွမ္း ေတြ႕ ရွိခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ကမာ႓့ သံလိုက္စက္ကြင္းမ်ားအနက္ စြမ္းအား အႀကီးဆံုး သံလိုက္စက္ကြင္းႀကီးမွာ ကမာ႓့အတြင္းပိုင္းမွ စတင္ျဖာထြက္လာၿပီး ေလထု အတြင္းထိ ျပန့္ႏွံ့ ေရာက္ရွိ ေနေၾကာင္း နာဆာ က ေၾကညာ ခဲ့သည္။ ထိုစက္ကြင္းႀကီး ၏ အထူ သည္ အနည္းဆံုး မိုင္ (၄၀၀၀) ထိ က်ယ္ျပန့္ နိုင္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ထို့အျပင္ သံလိုက္ စက္ကြင္းႀကီး သည္ တျဖည္းျဖည္း ႀကီးမား က်ယ္ျပန့္ လာေန ဆဲျဖစ္ သည္ဟု လည္း နာဆာမွ ထုတ္ေဖာ္ ေၾကျငာ သြားသည္။ ထိုသို့ေသာ သံလိုက္ စက္ကြင္းမ်ား သည္ ေနမွ ေရာက္ရွိ လာေသာ မလိုလား အပ္သည့္ ေဘးထြက္ စြမ္းအင္မ်ားကို စစ္ ယူသန့္စင ္ေပးျခင္းျဖင့္ ကမာ႓ေျမ ကို အက်ိဳးျပု ေလ့ရွိသည္ ဟု သိရွိ ရသည္။

Source: People Media Voice

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

မားစ္ၿဂဳိလ္ေလ့လာေရး ဖီးနစ္ၿဂဳိလ္ဆင္းယာဥ္ သက္တမ္းကုန္ဆုံးၿပီ

http://www.planet.com.mm/news/newsimg/November08/phonix200.jpg

မားစ္ၿဂိဳဟ္ မ်က္ႏွာျပင္ ေလ့လာေရးအတြက္ လႊတ္တင္ထားခဲ့သည့္ ဖီးနစ္ၿဂိဳဟ္ဆင္းယာဥ္သည္ ေအာက္တိုဘာလ (၃၁)ရက္ေန႔တြင္ ဘက္ထရီ ကုန္ဆံုးလုနီးပါး ျဖစ္လာခဲ့သလို အဆက္အသြယ္ ျပတ္ေတာက္မႈမ်ား ျဖစ္လာခဲ့ေၾကာင္း နာဆာက ေၾကညာခဲ့သည္။ ကမာၻ႕သမိုင္းတြင္ ပထမဆံုးေသာ အျခားၿဂိဳဟ္တစ္ခုေပၚသို႔ ဆင္းသက္ႏိုင္ခဲ့ေသာ ေလ့လာေရး ယာဥ္ပ်ံေလး၏ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္သည္ တစထက္တစ နီးကပ္လာၿပီဟု နာဆာမွ ၀န္ခံခဲ့သည္။ အေအးဓာတ္ လြန္ကဲမႈမ်ား၊ သဘာ၀သဲမုန္တိုင္းမ်ား က်ေရာက္ေနသည့္ မားၿဂိဳဟ္၏ ရာသီဥတုေၾကာင့္ ဖီးနစ္၏ ေလ့လာေရး missionမွာ နိဌိတန္ရန္ အခ်ိန္က်ေရာက္လာၿပီဟု ပညာရွင္မ်ားကဆိုသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဖီးနစ္အေနႏွင့္ မားၿဂိဳဟ္တြင္ တစ္ခ်ိန္က ေရရွိခဲ့သည္ဆိုေသာ အေထာက္အထားမ်ားအျပင္ အျခားအေရးပါေသာ လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္မ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ေပးႏိုင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ၎အားလႊတ္တင္ခဲ့ရသည္မွာ ထိုက္တန္ပါေၾကာင္း နာဆာက ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုလိိုက္သည္။ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ယာဥ္ရွိဘက္ထရီ သက္တမ္းမွာ လံုး၀ကုန္ဆံုးခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အပိုဘက္ထရီႏွင့္ ဆက္လက္ လည္ပတ္ေနၿပီး အဆက္အသြယ္မွာလည္း လံုး၀နီးပါး ျပတ္ေတာက္သြားၿပီ ျဖစ္သည္။ ယာဥ္၏ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို ဆက္လက္သိရွိေနေသးသည့္တိုင္ ကမာၻေျမ ဌာနခ်ဳပ္မွ ထိန္းေက်ာင္းႏိုင္ျခင္း မရွိေတာ့ေၾကာင္း၊ မၾကာမီအခ်ိန္တြင္း သဲမုန္တိုင္းမ်ားေၾကာင့္ မားစ္ၿဂိဳဟ္၏ မ်က္ႏွာျပင္ေအာက္ ထာ၀ရ နစ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္ သြားေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း နာဆာအဖြဲ႕က ထုတ္ေဖာ္ေၾကျငာလိုက္သည္။ ဖီးနစ္၏ သက္တမ္းမွာ ကုန္ဆံုးခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း အာကာသ စူးစမ္းေလ့လာမႈ သမိုင္းအတြက္ အေရးအပါဆံုး မွတ္တိုင္တစ္ခုအား စိုက္ထူႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း နာဆာက ေၾကညာခ်က္တြင္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထားေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

Source: Planet

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ၏ ပထမဆုံးလူလုိက္ပါသည့္ အာကာသခရီးစဥ္ၿပီးဆုံး

http://www.planet.com.mm/news/newsimg/September08/chinam200.jpg

တရုတ္ႏိုင္ငံ၏ ပထမဆံုး အာကာသအတြင္း လမ္းေလွ်ာက္ႏိုင္ရန္ စမ္းသပ္ခဲ့သည့္ missionအား ေအာင္ျမင္စြာ ျပဳလုပ္ႏိုင္ခဲ့သည့္အတြက္ အလြန္ႏွစ္ေထာင္းအားရ ျဖစ္မိေၾကာင္း တရုတ္အာကာသယာဥ္မွဴး (၃)ဦးကေျပာၾကားခဲ့သည္။ ထိုေအာင္ျမင္မႈသည္ တရုတ္ႏိုင္ငံ၏ အာကာသေလ့လာေရးအတြက္ သမုိင္း၀င္ ေအာင္ျမင္မႈႀကီးတစ္ရပ္ ျဖစ္လာခဲ့ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း တရုတ္အစိုးရက ေၾကညာခဲ့သည္။ စက္တင္ဘာလ(၂၅)ရက္ေန႔က လႊတ္တင္လိုက္ေသာ ဒံုးပ်ံမွာ အာကာသအတြင္း လမ္းေလွ်ာက္ႏိုင္ရန္ အဓိကရည္ရြယ္ၿပီး လႊတ္တင္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။


ယခု mission၏ ေခါင္းဆာင္ျဖစ္သူ အာကာသယာဥ္မွဴး ဇိုင္ဇီဂန္က ၎အေနႏွင့္ ကမာၻပါတ္လမ္းေၾကာင္းအတြင္း(၁၃)မိနစ္ခန္႔ၾကာေအာင္ လမ္းေလွ်ာက္မႈ ျပဳလုပ္ႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း အတည္ျပဳေၾကညာခဲ့သည္။ တရုတ္ႏိုင္ငံအေနႏွင့္ ေနာက္ထပ္အာကာသ ေလ့လာမႈမ်ားကို အရွိန္ျမွင့္ေဆာင္ရြက္ရန္ ျပင္ဆင္ေနသည္ဟု ဇိုင္ဇီဂန္က ျဖည့္စြက္ေျပာၾကားသြားသည္။

စက္တင္ဘာလ(၂၈)ရက္ေန႔က အာကသယာဥ္မွဴး (၃)ဦးပါ၀င္ေသာ ရွန္ဇူး(၇) အာကာသယာဥ္ ေျမျပင္ေပၚသို႔ ေအာင္ျမင္စြာဆင္းသက္အၿပီး ဇိုင္ဇီဂန္က ယခုခရီးစဥ္သည္ စိတ္လႈပ္ရွားစရာေကာင္းၿပီး စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ခဲ့ရေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္လည္း အဆံုးသတ္တြင္ ေအာင္ျမင္မႈအျပည့္အ၀ ရရွိႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း သတင္းေထာက္မ်ားအား ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုခဲ့သည္။ ဇိုင္ဇီဂန္က ယခုေအာင္ျမင္မႈေၾကာင့္ အမိႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ ဂုဏ္တက္ဖြြယ္ရာ ျဖစ္ေစခဲ့ေၾကာင္း ေျမျပင္ဆင္းသက္ယာဥ္ငယ္ျဖင့္ မြန္ဂိုလီးယားေဒသတြင္ ဆင္းသက္အၿပီး ၀ံ့ၾကြားစြာ ေျပာၾကားသြားသည္။ (၆၈)နာရီၾကာ အာကာသခရီးစဥ္မွ ကမာၻေပၚသို႔ ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာေသာ အာကာသယာဥ္မွဴးမ်ားအား ေဆးစစ္မႈမ်ားျပဳလုပ္အၿပီး က်န္းမာေရးအေျခအေနေကာင္းမြန္ေၾကာင္း အတည္ျပဳသတင္းထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။

အသက္(၄၁)ႏွစ္အရြယ္ တိုက္ေလယာဥ္မွဴးေဟာင္း ဇိုင္ဇီဂန္က ေဒၚလာ(၄.၄)သန္းတန္ အာကာသယာဥ္မွဴး၀တ္စံုႏွင့္ အာကာသဟင္းလင္းျပင္ထဲတြင္ တရုတ္ႏိုင္ငံ၏ အလံေတာ္ကိုကိုင္ကာ လမ္းေလွ်ာက္ခဲ့ရသည့္ အေတြ႕အႀကံဳအား မည္သည့္အခါမွ် ေမ့ႏိုင္ေတာ့မည္မထင္ေၾကာင္း သတင္းေထာက္မ်ားအား ေျပာၾကားခဲ့သည္။ တရုတ္သတင္းဌာနမ်ားကလည္း ႏိုင္ငံ၏သမိုင္း၀င္ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ ဂုဏ္ယူမိေၾကာင္း သတင္းမ်ားထုတ္လႊင့္ျပသခဲ့သည္။

Source: Planet

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

အဂၤါၿဂဳိလ္ေပၚ၌ ေရခဲေတြ႕႐ွိေၾကာင္း နာဆာမွ အတည္ျပဳ

http://www.planet.com.mm/news/newsimg/August08/phoen200.jpg

အဂၤါၿဂိဳဟ္၏မ်က္ႏွာျပင္ေပၚ ဆင္းသက္ေရာက္ရွိေနၿပီး ေလ့လာစူးစမ္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္လ်က္ရွိေသာ ဖီးနစ္ အာကာသယာဥ္မွ ေပးပို႔လိုက္ေသာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားအရ အဂၤါၿဂိဳဟ္၏ မ်က္ႏွာျပင္ ေျမသားတြင္ ေရခဲေတြ႕ရွိခဲ့ေၾကာင္း နာဆာမွ အတည္ျပဳခဲ့သည္။ ဇူလိုင္လ (၃၁) ရက္ေန႔က ဖီးနစ္ ၿဂိဳဟ္ဆင္းယာဥ္ငယ္သည္ အဂၤါၿဂိဳဟ္မ်က္ႏွာျပင္တြင္ ေရရွိေၾကာင္း အခိုင္အမာ ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီဟု သိပၸံပညာရွင္မ်ားက ဆိုသည္။ ယခုေတြ႕ရွိမႈေၾကာင့္ ယခင္ၿဂိဳဟ္တု ဓာတ္ပံုမ်ားအရ အဂၤါၿဂိဳဟ္၏ ေျမာက္၀င္ရိုးစြန္းအရပ္တြင္ ေရခဲထုရွိႏိုင္ေၾကာင္း ခန္႔မွန္းမႈမ်ားအား သက္ေသျပႏိုင္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ အရီဇိုးနားတကၠသိုလ္မွ ပညာရွင္ ၀ီလ်ံဗိုင္တန္က ဖီးနစ္၏ စက္လက္တံမ်ားမွ တူးေဖာ္ရရွိခဲ့သည့္ ေျမသားမ်ားအတြင္း ေရခဲမႈန္မ်ားပါလာေၾကာင္း သတင္းထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ ဖီးနစ္သည္ အဂၤါၿဂိဳဟ္ေပၚသို႔ ေမလ (၂၅) ရက္ေန႔က ဆင္းသက္ႏိုင္ခဲ့ၿပီးေနာက္ အဂၤါၿဂိဳဟ္မ်က္ႏွာျပင္တြင္ လူႏွင့္အျခားသက္ရွိမ်ား ေနထိုင္ႏိုင္ျခင္းရွိမရွိ သံုးလတာမွ် စံုစမ္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္သည္။ ၿဂိဳဟ္နီႀကီးဟု အမည္တြင္သည့္ အဂၤါၿဂိဳဟ္တြင္ ေရခဲအရည္ေပ်ာ္သည့္ အေထာက္အထားမ်ား ေတြ႕ရွိခဲ့အၿပီး ၿဂိဳဟ္ေပၚတြင္ လူေနထိုင္ရန္သင့္ေတာ္သည့္ ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခု ဖန္တီးႏိုင္ေရးမွာ ပိုမိုနီးစပ္လာၿပီျဖစ္သည္။ ေလ့လာသူမ်ားက အဂၤါၿဂဳိလ္မ်က္ႏွာျပင္တြင္ေတြ႕႐ွိရေသာအရာမွာ ေရခဲမွတ္ျဖစ္ေသာ ၃၂ ဒီဂရီအထက္တြင္ အရည္ေပ်ာ္ၿပီး ေရေမာ္လီက်ဴးမ်ား ထုတ္လႊတ္ေပးႏိုင္သျဖင့္ ေရခဲျဖစ္ေၾကာင္း အတည္ျပဳႏိုင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ ယခုကဲ့သို႔ မားစ္မ်က္ႏွာျပင္တြင္ ေရေတြ႕ရွိမႈမွာ ကမာၻေျမျပင္ပ ၿဂိဳဟ္မ်ားတြင္ လူသားမ်ားအေျခခ် ေနထိုင္ႏိုင္ရန္ ေမွ်ာ္လင့္ေနေသာ သိပၸံပညာရွင္မ်ားအတြက္ သတင္းေကာင္းတစ္ခုပင္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

Source: Planet

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

ေနေရာင္ျခည္စြမ္းအင္သုံးေလယာဥ္မ်ား ျပဳလုပ္ႏုိင္ေတာ့မည္လား

http://www.planet.com.mm/news/newsimg/August08/solarp200.jpg

ကမာၻ႕ေလာင္စာဆီေစ်းႏႈန္း ျမင့္တက္လာမႈမ်ားေၾကာင့္ ေရနံအစားထိုးစြမ္းအင္ရင္းျမစ္မ်ားေနရာတြင္ အစားထိုးမႈမ်ားျပဳလုပ္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေနမႈမ်ားမွာ ေအာင္ျမင္မႈအခ်ိဳ႕ ရရွိေနၿပီျဖစ္သည္။ ေလထုညစ္ညမ္းမႈကိုပါ ကာကြယ္ႏုိင္ေသာ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအင္သံုး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားမွာ ယခုအခ်ိန္တြင္ အေရအတြက္အားျဖင့္ နည္းပါးေနေသးေသာ္လည္း ေနာင္အနာဂါတ္တြင္ ေရနံအေျခခံေလာင္စာသံုး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားေနရာတြင္ အျပည့္အ၀အစားထိုးလာႏိုင္ရန္ သိပၸံပညာရ်င္မ်ားက ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကၿပီျဖစ္သည္။ ယခုေနာက္ဆံုး စမ္းသပ္ေအာင္ျမင္ခဲ့သည့္ နည္းပညာသစ္တစ္ရပ္အရ အနာဂါတ္ကာလတြင္ ဂ်က္ေလယာဥ္မ်ား၌ ေလယာဥ္ဆီျဖည့္တင္းရန္ လိုအပ္ခ်က္ကို အဆံုးသတ္ႏိုင္ရန္ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကၿပီျဖစ္သည္။ ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံမွ စမ္းသပ္ပ်ံသန္းခဲ့သည့္ ေနေရာင္ျခည္စြမ္းအင္သံုး ေလယာဥ္ပံုစံငယ္သည္ ေကာင္းကင္ယံတြင္ သံုးရက္ခြဲမွ် ပ်ံသန္းႏိုင္ခဲ့သည္ဟု သိရွိရသည္။ ကင္းေထာက္ေလယာဥ္ငယ္ေလးအျဖစ္ စမ္းသပ္ခဲ့ေသာ အဆိုပါေလယာဥ္ငယ္မွာ ေ၀ဟင္တြင္ (၈၃)နာရီနီးပါးမွ် ပ်ံ၀ဲေနခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။



(ေဝဟင္တြင္ပ်ံသန္းေနသည့္ ေနေရာင္ျခည္စြမ္းအင္သုံးေလယာဥ္)

Qinetiq ကာကြယ္ေရး စစ္လက္နက္ကုမၸဏီမွ စမ္းသပ္ခဲ့သည့္အဆိုပါေလယာဥ္ငယ္ကေလးမွာ ေန႔အခ်ိန္တြင္ ေနေရာင္ျခည္မွ စြမ္းအင္ထုတ္လုပ္ကာ ဘက္ထရီမ်ားအတြင္း အပိုသိုေလွာင္ထားၿပီး ညအခ်ိန္တြင္ စြမ္းအင္ Recharge ျပန္ျဖည့္ေပးေၾကာင္း ကုမၸဏီမွတာ၀န္ရွိသူမ်ားက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ Auto-Pilot စနစ္သံုးၿပီး ပ်ံသန္းခဲ့သည့္ ထိုေလယာဥ္ငယ္ကေလးမွာ အျမင့္ေပ (၆၀၀၀၀)ထိေရာက္ရွိခဲ့ၿပီး (၈၂)နာရီ (၃၇)မိနစ္မွ်ၾကာေအာင္ ပ်ံသန္းႏိုင္ခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ (၂၀၀၁)ခုႏွစ္အတြင္းက (၃၀)နာရီ (၂၄)မိနစ္မွ်ၾကာေအာင္ ပ်ံသန္းခဲ့သည့္ Global Hawk ကင္းေထာက္ေလယာဥ္၏ စံခ်ိန္အားေက်ာ္တက္သြားၿပီဟုသိရသည္။ သို႔ေသာ္ အျခားသတင္းတစ္ရပ္၏အဆိုအရ အဆိုပါေလယာဥ္ငယ္မွာ ေလာင္စာဆီျဖည့္တင္းမႈ အမွန္တကယ္မလိုအပ္ေၾကာင္း စစ္ေဆးမႈမ်ားျပဳလုပ္ၿပီးမွ ၎၏စံခ်ိန္ကို တရား၀င္အတည္ျပဳမည္ဟု သိရသည္။ Zephyr ဟုအမည္ေပးထားေသာ ထုိေနေရာင္ျခည္စြမ္းအင္သံုးေလယာဥ္ေလးေၾကာင့္ အနာဂါတ္ကာလ ဂ်က္ေလယာဥ္မ်ားတြင္ ေနေရာင္ျခည္စြမ္းအင္အား လက္ခံအသံုးျပဳသြားႏိုင္မည့္ ပံုစံမ်ားေရးဆြဲသြားရန္ ပညာရွင္မ်ားက စတင္စဥ္းစားလာၾကသည္။ အရီဇိုးနားျပည္နယ္ရွိ အေမရိကန္စစ္စခန္းတစ္ခုမွ စမ္းသပ္လႊတ္တင္လိုက္သည့္ အဆိုပါၿဗိတိန္လုပ္ Zephyr ေလယာဥ္ကေလးသည္ ေနေရာင္ျခည္စြမ္းအင္သံုး ေလယာဥ္မ်ား၏ေခတ္ေရာက္ရွိလာရန္ ပထမဆံုး ေျခလွမ္းတစ္ရပ္ျဖစ္လာမည္လားဆိုသည္မွာ စိတ္၀င္စားဖြယ္ ေမးခြန္းတစ္ရပ္ပင္ျဖစ္သည္။

Source: Planet

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

နာဆာအဖြဲ႕က အာကာသလြန္းပ်ံယာဥ္မ်ားလႊတ္တင္ျခင္းကုိ ရပ္ဆုိင္းေတာ့မည္

http://www.planet.com.mm/news/newsimg/July08/nasa200.jpg

အေမရိကန္အမ်ိဳးသားအာကာသသုေတသနအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ( နာဆာ) သည္ အာကာသလြန္းပ်ံယာဥ္မ်ား လႊတ္တင္သည့္အစီအစဥ္မ်ားကို အၿပီးအပိုင္ရပ္ဆိုင္းရန္ ရက္သတ္မွတ္လိုက္ၿပီျဖစ္သည္။ အေမရိကန္၏ ေနာက္ဆံုးအာကာသလြန္းပ်ံယာဥ္ကို သတ္မွတ္ထားသည့္ ေနာက္ဆံုးရက္မတိုင္မီ ေလးလအလို (၂၀၁၀) ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ (၃၀) ရက္ေန႔တြင္ လႊတ္တင္မည္ျဖစ္ၿပီး ေနာင္တြင္အာကာသလြန္းပ်ံယာဥ္မ်ားလႊတ္တင္ျခင္းကို လံုး၀ျပဳလုပ္ေတာ့မည္မဟုတ္ေပ။ နာဆာတြင္ လ်ာထားေသာ လြန္းပ်ံယာဥ္လႊတ္တင္ေရးအစီအစဥ္ (၁၀) ခု မွ်က်န္ရွိေနေသးေသာ္လည္း အေမရိကန္သမၼတ ဘုရွ္က (၂၀၁၀) ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ (၃၀) မွ စ၍ လြန္းပ်ံယာဥ္ ပ်ံသန္းမႈအားလံုးကို ရပ္ဆိုင္းပစ္ရန္ အမိန္႔ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ အဆိုပါ အမိန္႔အား တနလၤာေန႔တြင္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ယခုႏွစ္တြင္ ပ်ံံသန္းမႈ (၅) ခု၊ (၂၀၀၉) ခုႏွစ္တြင္ (၅) ခု၊ (၂၀၁၀) တြင္ (၃) ခုတို႔ကိုအၿပီးသတ္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္သည္။ ကြန္ဂရက္အဖြဲ႕၀င္အခ်ိဳ႕ကမူ လြန္းပ်ံယာဥ္ခရီးစဥ္ အနည္းဆံုးေနာက္ထပ္ (၁) ခုမွ်တိုးျမွင့္ေစလိုၾကၿပီး ေဒၚလာ (၁.၆) ဘီလ်ံတန္ဖိုးရွိ အယ္လ္ဖာသံလိုက္ စပက္ထရိုမီတာအား အာကာသစခန္းသို႔ သြားေရာက္တပ္ဆင္ရန္ ဆႏၵရွိေနၾကသည္။ အဆိုပါ မစ္ရွင္မွာ (၂၀၀၃) ခုႏွစ္အတြင္း ကိုလံဘီယာအာကာသလြန္းပ်ံယာဥ္ပ်က္က်ၿပီးေနာက္ ဖ်က္သိမ္းခဲ့ရေသာ မစ္ရွင္ေပါင္း တစ္ဒါဇင္ခန္႔တြင္ တစ္ခုအပါအ၀င္ျဖစ္သည္။ နာဆာအေနျဖင့္ လြန္းပ်ံယာဥ္မ်ားလႊတ္တင္ေရးကို ရပ္ဆုိင္းလိုက္ၿပီးေနာက္ လမ်က္ႏွာျပင္ ေလ့လာေရး ေအရီးဒံုးပ်ံမ်ားႏွင့္ အိုရီယြန္ယာဥ္မ်ား လႊတ္တင္ရန္ အဓိက အာ႐ုံစိုက္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္သည္။

Source: Planet

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

ၿဂိဳလ္တုဓါတ္ပံု အသံုးခ်စနစ္သင္တန္းဖြင့္မည္

ၿဂိဳလ္တုဓါတ္ပံု အသံုးခ်စနစ္သင္တန္းဖြင့္မည္
သတင္းအခ်က္အလက္ႏွင့္ဆက္ သြယ္ေရးနည္းပညာဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရး အတြက္ျမန္မာႏိုင္ငံကြန္ပ်ဴတာပညာ ရွင္အသင္း (MCPA) ႏွင့္ Myanmar Credent Technology တုိ႔ ၏ပူးေပါင္းစီစဥ္မႈျဖင့္သဘာ၀ေဘး အႏၲရာယ္ႀကိဳတင္ကာကြယ္ရန္ႏွင့္ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကိုပါ သင္ၾကားေပးမည့္ၿဂိဳဟ္တုဓာတ္ပံု၊ ေကာင္းကင္ဓာတ္ပံုအသံုးခ်ျခင္းဘာ သာရပ္ (Remote Sensing Course) သင္တန္းအားဒုတိယအ ႀကိမ္အေနျဖင့္ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ လိႈင္ၿမိဳ႕ နယ္၊ Myanmar Info-Tech ရွိ e-learning Center တြင္အပတ္ စဥ္အဂၤါ၊ ဗုဒၶဟူး၊ ၾကာသပေတး ေန႔မ်ားတြင္ ညေန၅နာရီမွ၆း ၃၀အထိ ဖြင့္လွစ္သင္ၾကားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ေဖာ္ျပပါသင္တန္းကိုဇူလုိင္လ (၁)ရက္ေန႔မွစက္တင္ဘာလ(၈)ရက္ ေန႔အထိသင္တန္းသား(၂၀)ဦးသာ လက္ခံ၍သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးမည္ ျဖစ္ၿပီးသင္တန္းေၾကးမွာငါးေသာင္း က်ပ္(စာ႐ြက္စာတမ္းေၾကးပါ) ျဖစ္ ၍အစိုးရ၀န္ထမ္းမ်ားေက်ာင္းသား မ်ား၊ MCPA အသင္း၀င္မ်ား၊ MES အသင္း၀င္မ်ားအား 20% Discount ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္းသိ ရိွိရသည္။ အေသးစိတ္သိလုိပါက Myanmar Info-Tech ရွိျမန္မာ ႏုိင္ငံကြန္ပ်ဴတာပညာရွင္အသင္း႐ံုး ခန္း၊ အေဆာင္(၄)၊ အခန္း(၄)ဖုန္း နံပါတ္-၆၅၂၂၇၆ သို႔ဆက္ သြယ္ႏုိင္သည္။

Source: Planet

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

အာကာသကာကြယ္ေရးစနစ္ တ႐ုတ္စစ္တပ္တည္ေဆာက္ေန

http://www.planet.com.mm/news/newsimg/March08/china250.jpg

တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသည္အက်ပ္အတည္း အခ်ိန္အတြင္းျဖစ္ပြားလာႏိုင္ေသာ ၿပိဳင္ဆုိင္မႈမ်ားတြင္ ၿဂိဳဟ္တုအသံုးျပဳမႈကို တားဆီးရန္ (သို႔)ထိန္းခ်ဳပ္ရန္နည္းပညာကိုျပဳလုပ္ေန ေၾကာင္းျဖင့္ ကြန္ကရက္သို႔တင္ျပေနေသာ အစီရင္ခံစာတြင္ ပင္တဂြန္ကေရးသားေဖာ္ျပထားသည္။ အဆုိပါအစီရင္ခံစာထဲတြင္ အာကာသစစ္ပြဲအတြက္ႀကိဳးစားေနျခင္းကို တ႐ုတ္ႏုိင္ငံက စစ္အင္အားတိုးတက္မႈအတြက္လက္ေတြ႕က်ေသာနည္းလမ္းတစ္ခု အျဖစ္သာမက အမ်ိဳးသားဂုဏ္သိကၡာကုိ ျမႇင့္တင္ရန္ပင္ဟု႐ႈျမင္ေနသည္ဟုေဖာ္ျပ ထားသည္။ တ႐ုတ္စစ္အင္အားတိုးခ်ဲ႕ သည့္ ထိုင္၀မ္လြတ္လပ္ေရးကိုတားဆီးရန္ အဓိကျဖစ္ၿပီးအာကာသစစ္ပြဲကိုတ႐ုတ္အာ႐ံုစုိက္ေနသည္မွာလည္း ထုိင္၀မ္နည္းပညာ ၏တစ္စိတ္တစ္ေဒသျဖစ္သည္။

တ႐ုတ္ႏုိုင္ငံသည္ ပင္တဂြန္၏စစ္ေရးအစီစဥ္မ်ားႏွင့္ မူ၀ါဒမ်ားကိုအၿမဲတမ္းလုိလို ေ၀ဖန္ေလ့ရွိသည္။ အေ႐ွ႕အာရွဒုလက္ေထာက္ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီးေဒးဗစ္ဆစၥ ဒနီက တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသည္ယခုႏွစ္အစီရင္ခံစာကို အခ်က္အလက္မွားတ႐ုတ္ဆန္႔က်င္ေရးအစီရင္ခံစာဟု ေ၀ဖန္ေျပာဆုိလိမ့္မည္ဟု သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ေျပာဆုိခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္အေမရိကန္ႏွင့္တ႐ုတ္တာ၀န္ရွိသူ မ်ားသည္အဆုိပါအစီရင္ခံစာအေၾကာင္း ကိုပထမဆံုးအႀကိမ္အျဖစ္ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြး ၾကမည္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ျပင္၀ါရွင္တန္ရွိတ ႐ုတ္စစ္သံအရာရွိမ်ားကိုလည္းအစီရင္ခံစာကို ဖတ္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။

Source: Planet

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

ဘာေၾကာင့္ၾကယ္တံခြန္မွာအၿမီးတန္းရွိေနတာလဲ ?



ၾကယ္တံခြန္ဆုိတာကီလိုမီတာအနည္းငယ္ပဲထူထဲတဲ့ေက်ာက္သားအေၾကအမြေတြ၊ေရခဲအေၾကအမြ ေတြဖဲြ႔စည္းထားတဲ့ကိုယ္ထည္ႀကီးျဖစ္တယ္။သူကေနနဲ႔အနီးကိုေရာက္လာတဲ့အခါမွာပူလာတယ္။ေရ
ခဲေတြကဓာတ္ေငြ႔ေတြ အျဖစ္ေျပာင္းလဲသြားတယ္။ ဖုန္႔မႈန္႔အပိုင္းအစေတြကို အာကာသထဲဆြဲထုတ္ပစ္ ထယ္။ေနမွပ်ံထြက္လာတဲ့ အမႈန္ေလးေတြစုထားတဲ့တိမ္ တိုုက္ေတြ ဟာ (အာကာသထဲရွိေလေၾကာင့္)သူ႔ဓာတ္ေငြ ႔ေတြကိုေနာက္ ဘက္ တြန္းထုတ္ၿပီးဖုန္မႈန္ ႔ေတြနဲ႔အၿမီးတန္း အျဖစ္ဖဲြ႔စညး္ထားလုိက္ပါတယ္။ေနရဲ႕အနား ကျဖတ္ပ်ံေနစဥ္မွာ အဲဒီဥကၠာခဲရဲ႕အၿမီးတန္းက သိပ္လွတယ္။ အလွဆံုးပဲ၊ အၿမီးတန္္းကီ္လိုမီတာသန္းနဲ႔ ခ်ီၿပီးရွည္လ်ားႏိုင္တယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕အၿမီးတန္းေတြက သိ္ပ္ကိုပါးလႊာတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ကမာၻ႔အနီးမွေဘးဒုကၡ မေပးဘဲျဖတ္ပ်ံသြား တဲ့ေဟလီၾကယ္တံခြန္ရဲ႕ အၿမီးဟာသိပ္ကိုပါးလွပ္ပါတယ္

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

အန္ဒဲဗားအာကာသလြန္းပ်ံယာဥ္ ေဖေဖၚဝါရီလတြင္ လႊတ္တင္မည္


အန္ဒဲဗားအာကာသလြန္းပ်ံယာဥ္ ေဖေဖၚဝါရီလတြင္ လႊတ္တင္မည္

အာကာသ လြန္းပ်ံယာဥ္ အန္ဒဲဗားအား လာမည့္လအတြင္း လႊတ္တင္ရန္ အသင့္ျဖစ္ေနၿပီဟု သိရသည္။ ေဖေဖာ္၀ါရီလ (၇)ရက္ေန႔တြင္ လႊတ္တင္မည့္ အန္ဒဲဗားသည္ NASAအဖြဲ႕က (၂၀၁၀)ခုႏွစ္အတြင္း ေနာက္ဆံုးလႊတ္တင္ရန္ စီစဥ္ထားသည့္ အာကာသ ခရီးစဥ္ (၅)ခုအနက္ ပထမဆံုးျဖစ္သည္။ ဖေလာ္ရီဒါရွိ ကေနဒီ အာကာသစခန္း ပစ္စင္တြင္ ဒံုးပ်ံအား အသင့္အေနအထား ျပင္ဆင္ထားၿပီျဖစ္ၿပီး ေဖေဖာ္၀ါရီလ (၇)ရက္ေန႔သည္ ရာသီဥတု ခန္႔မွန္းခ်က္မ်ားအရ အေကာင္းဆံုး၊ အသင့္ေတာ္ဆံုးဟု ယူဆထားေၾကာင့္ အန္ဒဲဗား လႊတ္တင္ေရး စီမံကိန္း ဒါရိုက္တာ ဒါနာဟတ္ခ်ာဆန္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။ မလႊတ္တင္မီ တစ္လခန္႔အတြင္း လိုအပ္ေသာ အစီအစဥ္မ်ားကို စနစ္တက် ေရးဆြဲေနေၾကာင္း၊ လႊတ္တင္ေရး ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ႀကီးႀကီးမားမား စိုးရိမ္စရာ မရွိေၾကာင္းလည္း ဒါနာက ေျပာၾကားခဲ့သည္။




လြန္းပ်ံယာဥ္တြင္ လိုက္ပါမည့္ ယာဥ္မွဴးမ်ားအျဖစ္ ဦးစီးမွဴး ေဂ်ာ့ဂ်္ဇမ္ကာ၊ ပိုင္းေလာ့ တယ္ရီဗာ့စ္၊ ကက္သရင္းဟိုင္ရာ၊ စတီဖင္ ေရာ္ဘင္၊ နစ္ကိုလက္စ္ပက္ထရစ္ႏွင့္ ေရာဘတ္ဘန္ခန္တို႔အား ေရြးခ်ယ္ထားၿပီး ၎တို႔သည္ ကေနဒီ ေလတပ္စခန္းသို႔ ဇန္န၀ါရီလ (၁၉)ရက္ေန႔တြင္ ေရာက္ရွိလာမည္ျဖစ္သည္။ ယခုအာကာသ ခရီးစဥ္သည္ NASAမွ လြန္းပ်ံယာဥ္ လႊတ္တင္မႈမ်ားအနက္ အႀကိမ္(၁၃၀)ေျမာက္လည္းျဖစ္သည္။ လြန္းပ်ံယာဥ္တြင္ ႏိုင္ငံတကာ အာကာသစခန္း ISS၌ အေမရိကန္က တပ္ဆင္ေပးမည္ Nod 3ေခၚ ေနထိုင္မႈ ေထာက္ပံ့ေရး ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ဂီယာစနစ္မ်ားအား ေပးပို႔ရန္ျဖစ္သည္။ လြန္းပ်ံယာဥ္သည္ ISSသို႔ ဇန္န၀ါရီလ (၉)ရက္ေန႔တြင္ ေရာက္ရွိရန္ ေမွ်ာ္မွန္းထားၿပီး ယာဥ္မွဴး ဘန္ခန္ႏွင့္ ပက္ထရစ္တို႔က အာကာသထဲ လမ္းေလွ်ာက္ကာ ေဖေဖာ္၀ါရီလ (၉)ရက္ေန႔တြင္ Nod 3အား တပ္ဆင္မည္ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ (၁၂)ရက္ႏွင့္ (၁၅)ရက္ေန႔မ်ားတြင္လည္း အာကာသအတြင္း လမ္းေလွ်ာက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္သြားရန္ စီစဥ္ထားၿပီး ေဖေဖာ္၀ါရီလ (၁၇)ရက္ေန႔တြင္ ISSမွ ျပန္လာကာ ႏွစ္ရက္အၾကာတြင္ ကမာၻေျမသို႔ ျပန္ေရာက္မည္ဟု ခန္႔မွန္းထားသည္။ NASAသည္ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေသာ နည္းစနစ္၊ တည္ေဆာက္ပံုမ်ားျဖင့္ တီထြင္ထားသည့္ လြန္းပ်ံယာဥ္မ်ားအား လက္ရွိကမာၻပါတ္ လြန္းပ်ံယာဥ္မ်ားေနရာတြင္ အျပည့္အ၀ အစားထိုးသြားေတာ့မည္ျဖစ္ၿပီး ယခုခရီးစဥ္ အပါအ၀င္ (၅)ႀကိမ္ပ်ံသန္းၿပီးပါက လြန္းပ်ံယာဥ္ အေဟာင္းမ်ားအား အၿပီးတိုင္ အနားေပးေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ (၂၀၁၀)ခုႏွစ္အတြင္း လက္ရွိသံုးစြဲေနသည့္ လြန္းပ်ံယာဥ္မ်ား ေနာက္ဆံုးပ်ံသန္းမည့္ ခရီးစဥ္မ်ားမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္သည္။


အန္ဒဲဗား - ေဖေဖာ္၀ါရီလ (၇)ရက္ေန႔

ဒစ္စကာဗာရီ - မတ္လ (၁၈)ရက္ေန႔

အတၱလႏၱစ္ - ေမလ (၅)ရက္ေန႔

အန္ဒဲဗား - ဇူလိုင္လ (၂၇)ရက္ေန႔

ဒစ္စကာဗာရီ - စက္တင္ဘာ (၁၆)ရက္ေန႔

Source: Planet

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...