Powered by Blogger.
RSS

ကမၻာႏွင့္ ၿဂဳိလ္ငယ္တစ္ခု တုိက္မိသြားမည့္အျဖစ္မွ ကံေကာင္းစြာလြဲေခ်ာ္


ကမၻာႏွင့္ ၿဂဳိလ္ငယ္တစ္ခု တုိက္မိသြားမည့္အျဖစ္မွ ကံေကာင္းစြာလြဲေခ်ာ္

ႏုိဝင္ဘာ၆ရက္ေန႕တြင္ ကမၻာႏွင့္ ၿဂဳိလ္ငယ္တစ္ခု တုိက္မိသြားမည့္အျဖစ္မွ ကံေကာင္းစြာ လြဲေခ်ာ္သြားခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ အဆုိပါၿဂဳိလ္ငယ္သည္ ကမၻာႏွင့္ မုိင္၈၇၀၀မွ်သာ႐ွိသည့္ အကြာအေဝးမွ ျဖတ္သန္းသြားခဲ့သည္။ ကမၻာအနီးသုိ႕ အဆုိပါၿဂဳိလ္ငယ္ နီးကပ္လာသည္ကုိ ၁၅နာရီအလုိမွသာ သိ႐ွိသတိထားႏုိင္ခဲ့သည္။ ၿဂဳိလ္ငယ္မွာ လႏွင့္ကမၻာအကြာအေဝးျဖစ္သည့္ မုိင္ေပါင္း၂၅၀,၀၀၀ထက္ အဆ၃၀အထိ ပုိမိုနီးကပ္သြားခဲ့ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။ 2009 VAဟု အမည္ေပးထားသည့္ ၂၃ေပက်ယ္ေသာ အဆုိပါၿဂဳိလ္ငယ္မွာ ကမၻာကုိတုိက္မိခဲ့လွ်င္လည္း ဆုိး႐ြားသည့္ ထိခုိက္ပ်က္စီးမႈမ်ား မျဖစ္ႏုိင္ပဲ ေလထုတဲတြင္သာ ေလာင္ကၽြမ္းပ်က္စီးသြားမည္ဟု ဆုိသည္။


ယခုျဖစ္ရပ္ကုိ အာရီဇုိနားတကၠသုိလ္႐ွိ Catalina Sky Surveyမွ စတင္သတိျပဳမိခဲ့ၿပီးေနာက္ နာဆာအဖြဲ႕ႀကီးမွလည္း ကမၻာအနီးသုိ႕ ၿဂဳိလ္ငယ္တစ္ခု နီးကပ္လာျခင္းကုိ ေထာက္လွမ္းေဖာ္ထုတ္ အတည္ျပဳခဲ့သည္။ 2009 VAမွာ ကမၻာႏွင့္အနီးဆုံးမွ ျဖတ္သန္းသြားသည့္ တတိယေျမာက္ ၿဂဳိလ္ငယ္တစ္ခုလည္း ျဖစ္သည္။ နာဆာအဖြဲ႕၏ မွတ္တမ္းမ်ားအရ ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၀၈ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာ၉ရက္ေန႕တြင္လည္း ကမၻာေျမျပင္ႏွင့္ မုိင္၃၈၂၀အကြာမွ အ႐ြယ္အစား ၁မီတာအက်ယ္႐ွိသည့္ 2008 TS26 ၿဂဳိလ္ငယ္ ျဖတ္သန္းသြားခဲ့သည္။ ထုိ႕အျပင္ ၂၀၀၄ခုႏွစ္ မတ္လ၃၁ရက္ေန႕တြင္ ၇မီတာအက်ယ္ 2004 FU162ဟု အမည္ေပးထားသည့္ ၿဂဳိလ္ငယ္မွာ ကမၻာႏွင့္ မုိင္၄၀၆၀အကြာမွ ျဖတ္သန္းသြားခဲ့သည္။ ၁၉၀၈ခုႏွစ္တြင္ ၿဂဳိလ္ငယ္တစ္ခု ကမၻာေျမျပင္႐ွိ ဆားဘီးယားေဒသသုိ႕ က်ေရာက္ခဲ့သျဖင့္ သစ္ေတာဧရိယာ စတုရန္းမုိင္ေပါင္း ၁၂၀၀ပ်က္စီးခဲ့ရဖူးေၾကာင္း သိရသည္။

Source: Planet

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

နာဆာအဖြဲ႕၏ လူမပါေသာ အာကာသဒုံးပ်ံ ေအာင္ျမင္စြာလႊတ္တင္


နာဆာအဖြဲ႕၏ လူမပါေသာ အာကာသဒုံးပ်ံ ေအာင္ျမင္စြာလႊတ္တင္

အေမရိကန္ အမ်ိဳးသား အာကာသ ေအဂ်င္စီ (NASA)က ကမာၻႏွင့္လၾကား ေပါင္းကူးဆက္သြယ္ေရး ၀န္ေဆာင္မႈသစ္ တစ္ခုအား စမ္းသပ္ရန္ ပထမဆံုး ေျခလွမ္းအျဖစ္ လူမပါေသာ အာကာသ ဒံုးပ်ံတစ္စင္းကို ေအာင္ျမင္စြာ လႊတ္တင္လိုက္သည္။ အရွည္မီတာ(၁၀၀)ရွိၿပီး ကမာၻေပၚတြင္ လက္ရွိအေနအထားအရ အရွည္ဆံုးအျဖစ္ သတ္မွတ္ႏိုင္ေသာ ယင္းဒံုးပ်ံကို ဖေလာ္ရီဒါရွိ ကိပ္ကာေနဗယ္လ္ ပစ္စင္မွ ေအာက္တိုဘာ (၂၈)ရက္ေန႔တြင္ လႊတ္တင္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။



လြန္းပ်ံယာဥ္ ေကာင္းကင္သို႔ ထိုးတက္သြားေသာ ျမင္ကြင္းကို ျမင္ေတြ႕ခဲ့သူမ်ားက အျဖဴေရာင္သြယ္သြယ္လ်လ်ရွိေသာ အာကာသယာဥ္သည္ မီးခိုးမ်ားကိုမႈတ္ထုတ္ရင္း အျပာေရာင္ေကာင္းကင္ဆီ ပ်ံသန္းသြားေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ၾကသည္။ NASAသည္ ယင္းလႊတ္စင္တြင္ (၁၉၈၁)ခုႏွစ္က ပထမဆံုး အာကာသယာဥ္ကို လႊတ္တင္ရာ မေအာင္မျမင္ ျဖစ္ခဲ့ၿပီးေနာက္ပိုင္း ယခုတစ္ႀကိမ္ ပထမဆံုး ျပန္လည္အသံုးျပဳျခင္းျဖစ္သည္။ Ares 1-Xဟု အမည္ေပးထားသည့္ ယင္းဒံုးပ်ံသည္ အသံ၏ျမန္ႏႈန္းထက္ (၅)ဆနီးပါး ပိုျမန္ေသာအရွိန္ျဖင့္ ေအာင္ျမင္စြာ ပ်ံသန္းသြားေၾကာင္း NASAကဆိုသည္။ အစမ္းသေဘာျဖင့္ လူမပါဘဲ လႊတ္တင္လိုက္ေသာ ယခုဒံုးပ်ံ စီမံကိန္းအတြက္ NASAက ေဒၚလာ(၄၄၅)သန္း က်ခံခဲ့ၿပီး ယခင္ကသံုးစြဲေနက် ဒံုးပ်ံပံုစံမ်ားကို စမ္းသပ္ေျပာင္းလဲခဲ့သည္။



လက္ရွိသံုးစြဲေနေသာ အာကာသ လြန္းပ်ံယာဥ္မ်ားကို ႏိုင္ငံတကာ အာကာသစခန္းအား ျပဳျပင္ေရးအတြက္ ေနာက္ထပ္(၆)ႀကိမ္ လႊတ္တင္ၿပီးလ်င္ လာမည့္ႏွစ္အတြင္း အနားေပးသြားရန္ NASAက စီစဥ္ထားၿပီး ကမာၻေျမအထက္ ကီလိုမီတာ (၃၆၀)အကြာရွိ ႏိုင္ငံတကာ အာကာသစခန္းသို႔ နကၡတ္ေဗဒ ပညာရွင္မ်ားအား ပို႔ေဆာင္ရန္ ယခုပံုစံသည္ အာကာသယာဥ္မ်ားကို အသံုးျပဳသြားရန္ စီမံကိန္း ေရးဆြဲထားသည္။ Ares 1-Xအား NASAႏွင့္ သေဘာတူညီမႈ ရယူကာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနသည့္ ေဒၚလာ(၁.၈)ဘီလ်ံတန္ Ares အာကာသဖြံ႕ၿဖိဳးေရးစာခ်ဳပ္ျဖင့္ Alliant Techsystems ႏိုင္ငံတကာ ေကာ္ပိုေရးရွင္းႀကီးက တည္ေဆာက္ေပးခဲ့သည္။



ေရြ႕လ်ားမႈဖိအား၊ တုန္ခါမႈ၊ အပူခ်ိန္၊ အျမန္ႏႈန္းတို႔ကို တိက်စြာ တုိင္းတာႏိုင္မည့္ အာရံုခံကိရိယာ (၇၀၀)ေက်ာ္ တပ္ဆင္ထားေသာ ဒံုးပ်ံသည္ ကမာၻ႕ေလထုထဲ တိုး၀င္ရာတြင္ ပိုမိုလံုၿခံဳစိတ္ခ်ရေသာ ခိုင္မာမႈ ရွိလာခဲ့သည္။ ဦးပိုင္းသည္ လူလိုက္ပါရန္ ရည္ရြယ္ထားေသာ ကိုယ္ထည္ထက္ ပိုမိုေသးသြယ္ ခၽြန္ထက္ၿပီး ေရွ႕ပိုင္းအား ၾကက္သြန္ဥပံုစံ တည္ေဆာက္ထားသည္။ NASAသည္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ယင္းဒံုးပ်ံမ်ားကို အာကာသအတြင္း ခရီးထြက္လိုသည့္ သန္းၾကြယ္သူေဌးမ်ားအတြက္ Taxiအျဖစ္ပါ သံုးစြဲလာႏိုင္ရန္ ေမွ်ာ္လင့္ထားသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ယင္းအနာဂတ္ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မ်ားအားလံုးသည္ Ares 1-X၏ ခရီးစဥ္တြင္ ထိခိုက္မႈႏွင့္ ျပႆနာမ်ား လံုး၀မႀကံဳေရးအေပၚတြင္ မူတည္ေနေၾကာင္း NASAက ထုတ္ေဖာ္၀န္ခံထားသည္။


Source: Planet

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

ဟာဘယ္ အာကာသ မွန္ေျပာင္း ျပင္ဆင္ေရးခရီးစဉ္ အက်ုိးရွိ ေအာင္ျမင္

alt

ဟာဘယ္ အာကာသ မွန္ေျပာင္းႀကီးအား သြားေရာက္ ျပင္ဆင္ ခဲ့သည့္ ခရီးစဉ္သည္ အာကာသ စူးစမ္း ေလ့လာေရး မွန္ေျပာင္း အသစ္ခ်ပ္ခ်ြတ္ တစ္ခု လႊတ္တင္ လိုက္သလို အက်ိဳး သက္ေရာက္မႈ ရွိခဲ့ေၾကာင္း နာဆာမွ ပညာရွင္မ်ား က ေျပာၾကား ခဲ့ၾကသည္။

သမုိင္း တေလွ်ာက္ အာကာသ ထဲသို့ အျမင့္ဆံုး ပ်ံသန္းၿပီး ဟာဘယ္ မွန္ေျပာင္းႀကီး အား သြားေရာက္ ျပုျပင္ ခဲ့သည့္ အတၲလနၲစ္ အာကာသ ယာဉ္မႉး (၇) ဦးအား နာဆာ အဖြဲ့ မွ အထူး ခ်ီးက်ူး မိေၾကာင္း နာဆာ၏ သိပၸံဆိုင္ရာ လုပ္ေဆာင္မႈ ဌာန အႀကီးအကဲ အက္၀ီလာ က ဆိုသည္။

ယာဉ္မႉးမ်ားသည္ အာကာသအတြင္း (၅) ႀကိမ္ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ျပုျပင္ ထိန္းသိမ္းမႈမ်ား ကို ေဆာင္ရြက္ ေပးခဲ့ ျခင္းျဖင့္ သက္တမ္း (၁၉) ႏွစ္ ရွိၿပီျဖစ္ေသာ ဟာဘယ္ အား အသစ္စက္စက္ ကဲ့သို့ မြမ္းမံ နိုင္ခဲ့ေၾကာင္း ၀ီလာက ေျပာၾကား ခဲ့သည္။ အတၲလနၲစ္ အာကာသ ယာဉ္ သည္ ေမလ (၂၄) ရက္ေန့က ကယ္လီဖိုးနီးယား တြင္ ေအာင္ျမင္စြာ ျပန္လည္ ဆင္းသက္ ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။

အရာအားလံုး အဆင္ေျပစြာ ၿပီးဆံုး သြားသျဖင့္ ေက်နပ္ မိေၾကာင္း ၀ီလာက ဆိုသည္။ ယခုအခါ ဟာဘယ္သည္ အာကာသ လွ်ိဳ့၀ွက္ခ်က္မ်ား စူးစမ္းရွာေဖြျခင္း လုပ္ငန္းကို ပိုမို အရွိန္အဟုန္ ျမင့္မားစြာ ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ နိုင္ၿပီ ျဖစ္သည္။

ဟာဘယ္ အား သြားေရာက္ ျပင္ဆင္ ခဲ့သည့္ အတၲလနၲစ္ လြန္းပ်ံ ယာဉ္အဖြဲ့ အား အေမရိကန္ တိုက္ေလယာဉ္မႉးေဟာင္း စေကာ့ေအာ္တမန္ က ဦးေဆာင္ ခဲ့ၿပီး မိုင္ (၃၅၀) အျမင့္ထိ စၾကာ၀ဠာထဲသို့ သြားေရာက္ ျပင္ဆင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ နာဆာသည္ မွန္ေျပာင္းႀကီး အား ေနာက္ထပ္ မြမ္းမံမႈမ်ား မျပုလုပ္ဘဲ ေနာက္ထပ္ (၅) ႏွစ္မွ (၁၀) ႏွစ္အထိ ဆက္လက္ အသံုးျပု နိုင္မည္ ဟု ယူဆ ထားၾက သည္။

Source: People Media Voice

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

အန္ဒဲဗားလြန္းပ်ံယာဥ္ စီမံကိန္းကိုေရႊ႕ဆိုင္း

အန္ဒဲဗားအာကာသလြန္းပ်ံယာဥ္ လႊတ္တင္မည့္အစီအစဥ္ေ႐ႊ႕ဆုိင္း
ဇြန္လ(၁၉)ရက္ေန႔တြင္ လႊတ္တင္ရန္ ျပင္ဆင္ထားေသာ အန္ဒဲဗားလြန္းပ်ံယာဥ္ စီမံကိန္းကို နာဆာက ဒုတိယအႀကိမ္ ေရႊ႕ဆိုင္းလိုက္ရေၾကာင္း သိရသည္။ ထိုေန႔နံနက္ အေစာပိုင္းက လြန္းပ်ံယာဥ္၏ ဟိုက္ၿဒိဳဂ်င္ေလွာင္ကန္မွ အႏၱရာယ္ရွိေစႏိုင္ေလာက္သည့္ ဓာတ္ေငြ႕ယိုစိမ့္မႈတစ္ခု ျဖစ္ပြားေနသည္ကို ေတြ႕ရွိခဲ့ၿပီးေနာက္ ဒံုးပ်ံလႊတ္တင္မႈကို (၁)နာရီၾကာ ေရႊ႕ဆိုင္းထားရန္ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက စီစဥ္ခဲ့သည္။ ထိုအေတာအတြင္း သိုေလွာင္ကန္ ခၽြတ္ယြင္းမႈကို ျပန္လည္္ျပဳျပင္ တပ္ဆင္ရန္ ႀကိဳးစားခဲ့ေသာ္လည္း အဆင္မေျပေသာေၾကာင့္ လႊတ္တင္မည့္ အစီအစဥ္ကို ေရႊ႕ဆုိင္းခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုေနရာရွိ ဟိုက္ၿဒိဳဂ်င္ပိုက္လိုင္းမ်ား ယိုစိမ့္ေနမႈကို ဇြန္လ(၁၄)ရက္ေန႔ကလည္း တစ္ႀကိမ္ေတြ႕ရွိခဲ့သျဖင့္ ျပင္ဆင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ရေသးသလို ဇြန္လ(၁၇)ရက္ေန႔တြင္ လႊတ္တင္ရန္ စီစဥ္ထားမႈကို ေရႊ႕ဆိုင္းခဲ့ရေသးသည္။ ထိုကိစၥအား စိတ္ေက်နပ္သည္အထိ ျပင္ဆင္ႏိုင္ရန္ လြန္းပ်ံယာဥ္ လႊတ္တင္မည့္ အစီအစဥ္အား ဇူလိုင္လအထိ ေရႊ႕ဆိုင္းထားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း နာဆာက အတည္ျပဳခဲ့သည္။ အန္ဒဲဗား လြန္းပ်ံယာဥ္တြင္ အလားတူ ျပႆနာမ်ိဳး လြန္ခဲ့သည့္(၃)လကလည္း ျဖစ္ပြားခဲ့ဖူးေသးသည္။ “ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပႆနာရဲ႕အစကို ေျခရာခံၿပီး ရွာေနပါတယ္။ ဒီကိစၥကို ေသခ်ာျပင္ႏိုင္မယ္ဆိုတာလည္း ေသခ်ာပါတယ္”ဟု လြန္းပ်ံယာဥ္လႊတ္တင္ေရး လက္ေထာက္မန္ေနဂ်ာ လီရြိဳင္းကိန္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ “ေဘးအကင္းဆံုး အေနအထားနဲ႔ ျမန္ႏိုင္သမွ်ျမန္ျမန္ လႊတ္တင္ႏိုင္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႀကိဳးစားေနပါတယ္”ဟု ၎က ျဖည့္စြက္ေျပာဆိုခဲ့သည္။ မတ္လအတြင္းကလည္း တစ္ႀကိမ္ႀကံဳခဲ့ဖူးသည့္ အဆိုပါ ျပႆနာအတြက္ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားအေနႏွင့္ အေျဖမရွာႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ လြန္းပ်ံယာဥ္ လႊတ္တင္ေရး ပညာရွင္မ်ားသည္ လႊတ္တင္မည့္ေန႔ မတိုင္ခင္ တစ္ရက္က မိုးႀကိဳးမုန္တိုင္းမ်ား တိုက္ခတ္ေနမႈေၾကာင့္ ဟိုက္ၿဒိဳဂ်င္ ျဖည့္တင္းမႈကို (၃)နာရီၾကာ ေရႊ႕ဆိုင္းခဲ့ရေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ေသးသည္။ လႊတ္တင္ခါနီးတြင္ ဓာတ္ေငြ႕ယိုစိမ့္မႈ ေပၚေပါက္ေနေၾကာင္း စစ္ေဆးေတြ႕ရွိၿပီးေနာက္ လြန္းပ်ံယာဥ္ႏွင့္ လိုက္ပါမည့္ နကၡတ္ေဗဒပညာရွင္ (၇)ဦးလံုးကို ဟူစတန္ရွိ ဂၽြန္ဆန္ အာကာသ ေလ့လာေရးစခန္းသို႔ ျပန္လည္ပို႔ေဆာင္ေပးလိုက္ရေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။


Source: Planet

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

နာဆာ ၏ အနၲရာယ္အမ်ားဆုံး အာကာသ ခရီးစဉ္

alt

ဟာဘယ္ နကၡတ္ၾကည့္ မွန္ေျပာင္းႀကီးအား ျပုျပင္ေရး အတြက္ ေစလႊတ္လိုက္ေသာ အတၲလန္တိတ္ လြန္းပ်ံယာဉ္ ခရီးစဉ္သည္ အလြန္ အနၲရာယ္မ်ားသည့္ ခရီးစဉ္ တခု ျဖစ္ခဲ့ရေၾကာင္း နာဆာ အဖြဲ့ႀကီးက ၀န္ခံ လိုက္သည္။

ေမလ(၁၁) ရက္ေန့က အေမရိကန္နိုင္ငံ၊ ဖေလာ္ရီဒါမွာ ပ်ံသန္း ထြက္ခြာသြားသည့္ အတၲလန္တိတ္ လြန္းပ်ံ ယာဉ္တြင္ အေမရိကန္ ေရတပ္မွ ေလယာဉ္မႉးေဟာင္း စေကာ့ဒ္ ေအာ္လ္မန္က ဦးေဆာင္သြားၿပီး စုစုေပါင္း အဖြဲ့၀င္ (၇)ဦး လိုက္ပါ သြားခဲ့သည္။

အဆိုပါ ခရီးစဉ္၏ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ဟာဘယ္ မွန္ေျပာင္းႀကီးကို (၅) ႀကိမ္ေျမာက္ ျပုျပင္ရန္ အတြက္ျဖစ္ၿပီး ေျမမ်က္ႏွာျပင္ အထက္ မိုင္ေပါင္း (၃၅၀) တြင္ ျပင္ဆင္မႈမ်ား ျပုလုပ္ ရမည္ျဖစ္သည္။ ယခင္က မည္သည့္ လြန္းပ်ံယာဉ္မွ် ကမာ႓ေျမအထက္ မိုင္ (၂၅၀) အထက္သို့ မတက္ခဲ့ဖူးေသာေၾကာင့္ ယခုလုပ္ငန္းသည္ အလြန္ အနၲရာယ္ႀကီးမားသည့္ အေျခအေနတြင္ ရွိေၾကာင္း နာဆာကဆိုသည္။

အတၲလန္တိတ္ လြန္းပ်ံယာဉ္ တစံုတရာ အဆင္မေျပခဲ့ပါက ထပ္မံ လႊတ္တင္ရန္ အန္ဒယ္ဗား လြန္းပ်ံယာဉ္ကိုလည္း အဆင္သင့္ ျပင္ထားေသာ္လည္း လႊတ္တင္စဉ္တြင္ မေျပာပေလာက္ေသာ ထိခိုက္ပ်က္စီးမႈ အနည္းငယ္ ရွိခဲ့သည္ဟု နာဆာက ထုတ္ေဖၚ ဝန္ခံလိုက္သည္။

သက္တမ္း (၁၉) ႏွစ္ ရွိၿပီျဖစ္သည့္ ဟာဘယ္ မွန္ေျပာင္းႀကီးသည္ ကမာ႓ကို ပတ္လမ္းအတိုင္း အႀကိမ္ေပါင္း (၉၇၀၀၀) ေက်ာ္ ပတ္ခဲ့ၿပီး ဓာတ္ပံုေပါင္း (၆)သိန္းေက်ာ္မွ် ရိုက္ကူး ေပးခဲ့ေၾကာင္း သတင္း ရရွိသည္။

Source: People Media Voice

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

ဟာဘယ္ အာကာသ မွန္ေျပာင္း ျပင္ဆင္မႈ လုပ္ငန္းၿပီးဆုံး

alt

ဟာဘယ္ အာကာသ မွန္ေျပာင္းႀကီးကို အာကာသ အတြင္း အျပင္ထြက္၍ ျပုျပင္ေနသည့္ နကၡတ္ေဗဒ ပညာရွင္မ်ား၏ လုပ္ငန္းအားလံုး ၿပီးဆံုး သြားၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ေမလ (၁၈) ရက္ေန့က မွန္ေျပာင္းႀကီးအား ျပန္လည္ ျပင္ဆင္မႈ လုပ္ငန္းအားလံုး ၿပီးစီး သြားၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း နာဆာက ထုတ္ျပန္ ေၾကညာလိုက္ၿပီး အတၲလနၲစ္ လြန္းပ်ံယာဉ္မွ အာကာသ သူရဲေကာင္းမ်ားသည္ လူသားတို့၏ စြန့္စားမႈသမိုင္းတြင္ အႀကီးမားဆံုး မွတ္တိုင္ တခုကို စိုက္ထူ လိုက္ျခင္းဟု ခ်ီးက်ူး ေျပာၾကားလိုက္သည္။

ယခုအခါ သက္တမ္း ၁၉ႏွစ္ရွိေသာ မွန္ေျပာင္းႀကီးသည္ အာကာသ၏ လွ်ိဳ့၀ွက္ခ်က္မ်ားကို ယခင္ကထက္ ပိုမိုေျပာင္ေျမာက္စြာ ေဖာ္ထုတ္ နိုင္ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ ထို မွန္ေျပာင္းႀကီးအား ျပင္ဆင္ျခင္းႏွင့္ ပိုမို ေကာင္းမြန္ေအာင္ အဆင့္ ျမွင့္တင္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားကို (၅)ရက္ မွ်ၾကာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရေၾကာင္း သိရသည္။

ယခုအခါ ဟာဘယ္ မွန္ေျပာင္းႀကီး၏ ၾကံ့ခိုင္မႈ အေနအထားသည္ အေကာင္းဆံုး အေျခအေနသို့ ျပန္လည္ ေရာက္ရွိလာၿပီျဖစ္ၿပီး ေနာက္ထပ္(၅)ႏွစ္မွ (၁၀)ႏွစ္ အတြင္း ျပင္ဆင္မႈမ်ား ထပ္မံျပုလုပ္ရန္ မလိုအပ္ေသာ အေနအထားထိ ေရာက္ရွိလာၿပီဟု နာဆာက ထုတ္ေဖာ္ ေၾကညာသြားသည္။

Source: People Media Voice

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

နာဆာႏွင့္ အျပုိင္ ဥေရာပ အာကာသ ေအဂ်င္စီမွ နကၡတၲေဗဒမွန္ေျပာင္း လႊတ္တင္

alt

နာဆာ ႏွင့္ အၿပိုင္ အာကာသ ေလ့လာေရး လုပ္ငန္းမ်ား ကို အရွိန္ျမွင့္နိုင္ေရး ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဥေရာပ အာကာသ ေအဂ်င္စီ က ႀကီးမားေသာ နကၡတၲေဗဒ ေလ့လာေရး မွန္ေျပာင္းႀကီး တခုကို အာကာသ အတြင္း လႊတ္တင္ လိုက္ၿပီ ျဖစ္သည္။

ေမလ (၁၄) ရက္ ေန့က ဟာခ်ယ္ အာကာသ မွန္ေျပာင္းႀကီး တင္ေဆာင္ သြားသည့္ Arian 5 လြန္းပ်ံယာဉ္ ကို ျပင္သစ္ ဂြီအာနာ မွ လႊတ္တင္ လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို အာကာမွန္ ေျပာင္းႀကီး လႊတ္တင္ ရျခင္းမွာ အာကာသ ၏ ျဖစ္တည္မႈ မူလ အစ ကို ေလ့လာ နိုင္ရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျပင္သစ္ နိုင္ငံ ၿဂိုဟ္တု လႊတ္တင္ေရး ဌာန Arianespace မွ CEO ျဖစ္သူ ဂ်င္းယက္လီေဂါ က ေျပာၾကား ခဲ့သည္။

ဟာခ်ယ္ မွန္ေျပာင္းႀကီး သည္ နာဆာ မွ လႊတ္တင္ ထားသည့္ နာမည္ေက်ာ္ ဟာဘယ္ မွန္ေျပာင္း ကဲ့သို့ပင္ အာကာသ ၏ လွ်ိဳ့၀ွက္ခ်က္မ်ား ကို ရွာေဖြေဖာ္ ထုတ္ေပးနိုင္မည္ ဟု ဥေရာပ အာကာသ ေအဂ်င္စီ က ယံုၾကည္ ထားသည္။

ဟာခ်ယ္သည္ လႊတ္တင္ ခဲ့သမွ် မွန္ေျပာင္းမ်ား အနက္ အႀကီးမားဆံုး ျဖစ္ၿပီး ၿဂိုဟ္မ်ား မည္ကဲ့သို့ စတင္ဖြဲ့စည္း ေပၚေပါက္ လာသည္ ဆိုေသာ လွ်ိဳ့၀ွက္ခ်က္မ်ား ကို ေဖာ္ထုတ္ နိုင္မည္ဟု ဥေရာပ အာကာသပညာရွင္မ်ား က ေမွ်ာ္လင့္ ထားသည္။

Source: People Media Voice

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

အတၱလႏၱစ္အကာသာယာဥ္မွဴးမ်ား Hubbleမွန္ေျပာင္းဆီသုိ႕ ေအာင္ျမင္စြာေရာက္႐ွိ

http://www.planet.com.mm/news/newsimg/May09/atlantis2002.jpg

အတၱလႏၱစ္လြန္းပ်ံယာဥ္ျဖင့္ လိုက္ပါသြားသည့္ အာကာသယာဥ္မွဴးမ်ားသည္ Hubbleအာကာသ မွန္ေျပာင္းႀကီးဆီသို႔ ေအာင္ျမင္စြာ ေရာက္ရွိသြားၿပီျဖစ္ေၾကာင္း NASAက ေၾကညာလိုက္သည္။ အဖြဲ႕၀င္မ်ားအားလံုးသည္ ေမလ(၁၃)ရက္ေန႔ GMTစံေတာ္ခ်ိန္ (၁၅း၀၀)နာရီက ေရာက္ရွိခဲ့ၿပီျဖစ္ၿပီး (၁၆း၅၄)နာရီတြင္ စက္ရုပ္လက္တံမ်ား အသံုးျပဳၿပီး Hubbleကို ျပင္ဆင္မြမ္းမံမႈမ်ား စတင္ျပဳလုပ္ေနၿပီဟု NASAက ေၾကညာသည္။

Hubble

Hubble
(Hubble အာကာသမွန္ေျပာင္း)

ထိုလုပ္ငန္း မၿပီးမခ်င္း အာကာသ လြန္းပ်ံယာဥ္တြင္ လိုက္ပါသြားမည့္ နကၡတ္ေဗဒ ပညာရွင္(၇)ဦးမွာ အလြန္အလုပ္မ်ားေနမည္ျဖစ္ေၾကာင္း NASAက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ သက္တမ္း(၁၉)ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္ေသာ Hubbleမွန္ေျပာင္းႀကီးဆီ ေရာက္ရွိသည္အထိ အတၱလႏၱစ္လြန္းပ်ံယာဥ္သည္ ကမာၻေျမအထက္ မိုင္(၃၅၀)အထိ ပ်ံသန္းသြားခဲ့ရသည္။ Hubbleသို႔ မေရာက္မီ လမ္းခုလတ္တြင္ အာကာသယာဥ္မွဴး တစ္ဦးျဖစ္သည့္ ကမာၻေျမေပၚရွိ ေပးလုပ္ပင္လယ္ေကြ႕ကို ဓာတ္ပံုရိုက္ၿပီး ကမာၻေျမသို႔ ျပန္လည္ေပးပို႔ခဲ့သည္။

Astro Mike

Astro Mike
(အာကာသယာဥ္မွဴးမုိက္ႏွင့္ ၎၏ Twitter သတင္းေပးပို႕ခ်က္စာမ်က္ႏွာ)

နကၡတ္ေဗဒ ပညာရွင္ မိုက္ကယ္မက္ဆီမီႏိုသည္ Twitterတြင္ Astro-Mikeဟူေသာ အမည္ျဖင့္ Accountတစ္ခု ဖြင့္ထားၿပီး ထိုAccountသို႔ ၎တို႔Mission၏ လုပ္ငန္းစဥ္ အေျခအေနမ်ားကို ေပးပို႔ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ ၎က ေျမကမာၻေပၚရွိ ထိန္းသိမ္းေရးစခန္းသို႔ ေပးပို႔ေသာ သတင္းမ်ားကို ထိုစခန္းရွိ ၎၏မိတ္ေဆြမ်ားက Twitterတြင္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးရန္ မက္ဆီမီႏိုက ႀကိဳတင္စီစဥ္သြားခဲ့သည္။ NASAက အာကာသယာဥ္မွဴး အဖြဲ႕သည္ ခရီးစဥ္တေလွ်ာက္လံုးတြင္ စိတ္လႈပ္ရွားဖြယ္ေကာင္းေသာ ဓာတ္ပံုမ်ားကို ရိုက္ကူးၿပီး ကမာၻေျမသို႔ ျပန္ပို႔ေပးခဲ့ေၾကာင္း၊ ၎တို႔၏ လုပ္ငန္းစဥ္အားလံုး ေခ်ာေခ်ာေမာေမာ ၿပီးဆံုးမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ထားေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။

Atlantis

Atlantis

(Atlantis အာကာသယာဥ္မွ ကမာၻေျမအား ႐ုိက္ကူးထားသည့္ ဓာတ္ပုံ)

အတၱလႏၱစ္ယာဥ္မွဴးမ်ား၏ ေပးပို႔ေသာ သတင္းအရ အာကာသမွန္ေျပာင္းႀကီး၏ ေရွ႕ဘက္တစ္ေနရာတြင္ ထိခိုက္ပ်က္စီးေနေၾကာင္း၊ ထိုေနရာသည္ အာကာသမွန္ေျပာင္းႀကီးႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ထားသည့္ ေတာင္ပံမ်ားအနီးတြင္ရွိေၾကာင္း သိရွိရသည္။ NASAက ယာဥ္မွဴးမ်ားသည္ လိုအပ္ေသာျပဳျပင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ၿပီး ကာကြယ္ေရးစနစ္မ်ားကိုလည္း အဆင့္ျမွင့္ခဲ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထို႔ေနာက္တြင္ ယာဥ္မွဴး(၅)ဦးသည္ အာကာသအတြင္း လမ္းေလွ်ာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာခဲ့သည္။ မူလက ယခုMissionအတြက္ အလြန္စိုးရိမ္ခဲ့ေသာ္လည္း ယခုအခါ အေျခအေနေကာင္းမြန္ၿပီး စိတ္ခ်ရဖြယ္ အေနအထားရွိေၾကာင္းလည္း NASAက ေျပာၾကားသြားသည္။

Source: Planet

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

ဂ်ုပီတာျဂုိလ္ကုိ နာဆာ ႏွင့္ အီးယူ အာကာသ ေအဂ်င္စီတုိ့ ပူးေပါင္းေလ့လာမည္

alt

နာဆာႏွင့္ ဥေရာပ အာကာသ ေအဂ်င္စီတို့ ပူးေပါင္းကာ ဂ်ူပီတာၿဂိုဟ္ကို ေလ့လာမႈမ်ား ျပုလုပ္သြားရန္ စတင္ စီစဉ္ေနေၾကာင္း အဖဲြ႕အစည္း (၂) ခုလံုးက သတင္း ထုတ္ျပန္ ေၾကညာခဲ့သည္။

ဓာတ္ေငြ႕မ်ား ေပါၾကြယ္၀သည့္ ဂ်ူပီတာၿဂိုဟ္ မ်က္ႏွာျပင္ကို ေလ့လာမႈမ်ား ျပုလုပ္နိုင္မည့္ စက္ရုပ္ႏွစ္ခု လႊတ္တင္သြားရန္ အဖြဲ့ႏွစ္ခု သေဘာတူညီ ခဲ့ၿပီး (၂၀၂၆) ခုႏွစ္တြင္ အေကာင္အထည္ ေပၚလာမည့္ အဆိုပါ ပေရာဂ်က္မွာ ေဒၚလာ ဘီလ်ံမ်ားစြာ ကုန္က်မည္ဟု သိရသည္။

စက္ရုပ္တခုစီကို အဖြဲ့အစည္း တခုစီက တာ၀န္ယူ တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္ၿပီး ယခု ပေရာဂ်က္သည္ ေနအဖြဲ့ အစည္းအေၾကာင္း လူသားမ်ား ပိုမို သိရွိ လာနိုင္ေစေရး အေရးပါသည့္ ေျခလွမ္းတခုဟု နာဆာက ရည္ညႊန္းခဲ့သည္။

ဂ်ူပီတာအား ဓာတ္ေငြ႕ ဘီလူးႀကီးဟု တင္စား ေခၚေ၀ၚေနၾကၿပီး ၎တြင္ ၿဂိုဟ္ရံလ (၄) လံုးရွိသည္ ဆိုသည့္ အခ်က္မ်ားမွ လြဲၿပီး အေသးစိတ္ တိတိက်က် ေဖာ္ထုတ္နိုင္မႈမ်ား မရွိေသးေသာေၾကာင့္ ယခု ပေရာဂ်က္အား နကၡေဗဒ ပညာရွင္မ်ားက ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ႀကီးႀကီးမားမား ထားရွိေနေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

Source: People Media Voice

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

နာဆာအဖြဲ႕ႀကီး၏ အႏၱရာယ္အမ်ားဆုံး အကာသာခရီးစဥ္

http://www.planet.com.mm/news/newsimg/May09/nasa200.jpg

NASAအဖြဲ႕သည္ သမိုင္းတေလွ်ာက္ အႏၱရာယ္အမ်ားဆံုး Missionအျဖစ္ သတ္မွတ္ရမည့္ အာကာသလြန္းပ်ံယာဥ္ လႊတ္တင္မႈအျဖစ္ ေမလ(၁၁)ရက္ေန႔က အကာသလြန္းပ်ံယာဥ္ အတၱလႏၱစ္(Atlantis)ကုိ လႊတ္တင္လိုက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာခဲ့သည္။ လြန္းပ်ံယာဥ္တြင္ နကၡတ္ေဗဒပညာရွင္ (၇)ဦး လိုက္ပါသြားၿပီး Hubbleအာကာသ မွန္ေျပာင္းႀကီးကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္ရန္ လႊတ္တင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ယခုMissionကို အေမရိကန္ ေရတပ္တိုက္ေလယာဥ္မွဴးေဟာင္း စေကာ့တ္ေအာ့တ္မန္က ဦးေဆာင္သြားမည္ျဖစ္သည္။

Atlantis

Atlantis
(အတၱလႏၱစ္အာကာသလြန္းပ်ံယာဥ္လႊတ္တင္စဥ္)

အသက္(၄၉)ႏွစ္ရွိ ေအာ့တ္မန္သည္ Top Gunဇာတ္ကားတြင္ မင္းသားတြမ္ခရုစ္အတြက္ လူစားထိုး ေလယာဥ္ေမာင္းေပးဖူးသည့္ နာမည္ေက်ာ္ ေလသူရဲတစ္ဦးျဖစ္ၿပီး ယခုအခါတြင္ ကမာၻေျမအထက္ မိုင္(၃၅၀)အကြာရွိ မွန္ေျပာင္းႀကီး ျပင္ဆင္ေရးလုပ္ငန္းတြင္ ေခါင္းေဆာ္ရေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ ေဒၚလာ(၇)ဘီလ်ံ ကုန္က်သည့္ အဆိုပါစီမံကိန္းႀကီးအတြက္ NASAအေနႏွင့္ ေဒၚလာ(၁.၄)ဘီလ်ံ ထည့္၀င္ခဲ့ၿပီး Hubbleမွန္ေျပာင္းႀကီးအား ပဥၥမႏွင့္ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္အျဖစ္ ျပဳျပင္ျခင္းလည္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

Atlantis

Atlantis
(၂၀၀၂ခုႏွစ္က Hubble မွန္ေျပာင္းအား ျပဳျပင္ခဲ့စဥ္)

ေအာ့တ္မန္ဦးေဆာင္သည့္အဖြဲ႕သည္ အတၱလႏၱစ္လြန္းပ်ံယာဥ္ႏွင့္ ထြက္ခြာသြားျခင္းျဖစ္ၿပီး ထိုအစီအစဥ္ ခၽြတ္ေခ်ာ္တိမ္းေစာင္းခဲ့ပါက အစားထိုးရန္ အန္ဒဲဗားလြန္းပ်ံယာဥ္ကို အဆင္သင့္ ျပင္ဆင္ထားေၾကာင္း NASAက ဆိုသည္။ ဖေလာ္ရီဒါမွ လႊတ္တင္လိုက္ေသာ လြန္းပ်ံယာဥ္သည္ Gyroscopeအသစ္(၆)ခုႏွင့္ ဘက္ထရီမ်ားကို သယ္ေဆာင္သြားၿပီး ပညာရွင္အဖြဲ႕သည္ အပူကာအလႊာတစ္ခုကိုလည္း မွန္ေျပာင္းႀကီးတြင္ တပ္ဆင္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။ (၁၉၉၀)ျပည့္ႏွစ္က အာကာသအတြင္း လႊတ္တင္ခဲ့သည့္ Hubbleမွန္ေျပာင္းႀကီးမွာ သတ္တမ္း(၁၉)ႏွစ္ရွိခဲ့ၿပီျဖစ္ၿပီး အာကာသ သုေတသနလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အလြန္တန္ဖိုးရွိသည့္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈႀကီးျဖစ္ေၾကာင္း NASAက ေျပာဆိုခဲ့ဖူးသည္။

Atlantis

Atlantis
(အတၱလႏၱစ္အာကာသယာဥ္မွဴးမ်ား ေလ့က်င့္မႈျပဳလုပ္ေနစဥ္)

NASAက ယခုျပင္ဆင္မႈ ခရီးစဥ္သည္ အလြန္အႏၱရာယ္မ်ားၿပီး အာကာသယာဥ္မွဴးမ်ား၏ အသက္အတြက္ စိုးရိမ္စရာမ်ားပင္ရွိေၾကာင္း ၀န္ခံခဲ့သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သမိုင္းတေလွ်ာက္ အာကာသယာဥ္မ်ား တက္ေရာက္ဖူးသည့္ အျမင့္ဆံုးအဆင့္မွာ မိုင္(၂၅၀)ထိသာရွိၿပီး ယခုလြန္းပ်ံယာဥ္မွာမူ မိုင္(၃၅၀)အထိ ထိုးတက္ရသျဖင့္ျဖစ္ေၾကာင္း NASAက ရွင္းလင္းေျပာဆိုခဲ့သည္။ (၁၇)ရာစု နကၡတ္ေဗဒပညာရွင္ ဂယ္လီလီယို၏ အာကာသမွန္ေျပာင္း ပံုစံငယ္ေနာက္ပိုင္း အႀကီးမားဆံုး နကၡတ္ေဗဒဆိုင္ရာ ေအာင္ျမင္မႈႀကီးအျဖစ္ သတ္မွတ္ခံထားရသည့္ Hubbleမွန္ေျပာင္းႀကီးသည္ ကမာၻကို အႀကိမ္ေပါင္း (၉၇၀၀၀)ေက်ာ္မွ် ပတ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ကာ မိုင္ေပါင္းဘီလ်ံႏွင့္ခ်ီ ပ်ံသန္းခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ နကၡတ္ေဗဒပညာရွင္မ်ားအတြက္ အလြန္အသံုး၀င္သည့္ ဓာတ္ပံုေပါင္း (၆၀၀၀၀၀)ေက်ာ္ကိုလည္း NASAသို႔ ျပန္လည္ေပးပို႔ထားႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

Source: Planet

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

အဂၤါျဂုိဟ္ ေပၚတြင္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား စီးဆင္း ေနခဲ့ဟုဆုိ

alt

မားစ္ၿဂိုဟ္ ေပၚတြင္ မၾကာေသးမီ အခ်ိန္ကထိ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား စီးဆင္း ေနခဲ့ေၾကာင္း ယူဆရသည့္ ဓာတ္ပံု မွတ္တမ္းမ်ားကို နာဆာက ရရွိခဲ့ ၿပီးေနာက္ မားစ္ၿဂိုဟ္တြင္ သက္ရွိမ်ား ေနထိုင္ခဲ့ေၾကာင္း ေကာက္ခ်က္မ်ားကို ပိုမို အားေကာင္း လာေစခဲ့သည္။

ေရခဲျမစ္မ်ား အရည္ေပ်ာ္ရာမွ ျဖစ္ေပၚလာသည္ဟု ယူဆရေသာ ျမစ္ လမ္းေၾကာင္းမ်ားကို သက္ေသအျဖစ္ ခိုင္ခိုင္မာမာ ေတြ႕ရွိခဲ့ၿပီဟု မားစ္ၿဂိုဟ္ ေလ့လာေရး ပညာရွင္မ်ားက ဆိုသည္။

လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း (၄.၆) ဘီလ်ံခန့္က ေနအဖြဲ့ အစည္းအတြင္း၌ အတူစတင္ ေပၚထြန္းလာသည္ဟု ယူဆရေသာ မားစ္ၿဂိုဟ္တြင္ ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္း (၁.၂၅) သန္းမွ စတင္ကာ မၾကာျမင့္မီ အခ်ိန္အထိ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား ရွိေနခဲ့ၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း သုေတသီမ်ားက မွတ္ခ်က္ ခ်ခဲ့သည္။

အေမရိကန္ အာကာသ စခန္းရွိ မားစ္ၿဂိုဟ္ ေလ့လာေရး အတြက္ တပ္ဆင္ထားေသာ အလြန္ အားေကာင္းသည့္ မွန္ေျပာင္းမ်ား မွတဆင့္ ရရွိခဲ့ေသာ ပံုရိပ္မ်ားတြင္ ယခုကဲ့သို့ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား ျဖတ္သန္း စီးဆင္းခဲ့သည့္ အေျခအေနမ်ားကို ေထာက္လွမ္း သိရွိလာျခင္းဟု နာဆာက အတည္ျပု ေၾကျငာသြားသည္။

Source: People Media Voice

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

GPS စက္ငယ္မ်ားျဖင့္ ျပည္တြင္းကားလမ္းေၾကာင္း႐ွာေဖြမႈျပဳႏုိင္

http://www.planet.com.mm/news/newsimg/March09/632009_GPS_b.jpg

ကုမၸဏီမ်ားမွ အသုံးျပဳလ်က္ရွိသည့္ကားမ်ား၊ အေရာင္းကားမ်ားႏွင့္ သက္ဆုိင္ရာအဖြဲ႕အစည္းမ်ားတြင္ရွိေသာကားမ်ားသည္ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ်ေျပးဆြဲေမာင္းႏွင္လ်က္ရွိရာ၌ တေန႔တာသြားခဲ့သည့္ခရီးစဥ္မ်ားအား မွတ္တမ္းတင္ႏုိင္သည့္ Fleet Management System အား ပုိမုိတြင္က်ယ္စြာအသုံးျပဳလာႏုိင္ေၾကာင္းသိရသည္။

“အေရာင္းကားေတြ၊ သက္ဆုိင္ရာကုမၸဏီကားေတြဟာ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ဘယ္ကုိသြားခဲ့လဲ။ ဘယ္ႏွစ္မုိင္သြားခဲ့လဲ။ ဘယ္အခ်ိန္က ဘယ္လမ္းေပၚေရာက္ခဲ့လဲ။ ဘယ္အခ်ိန္ကဘယ္ဆုိင္ကုိ၀င္ခဲ့လဲဆုိတာေတြကုိ စနစ္တက်မွတ္တမ္းတင္ ပို႔အတြက္ Fleet Management System ကိုအသံုးျပဳလုိ႔ရပါတယ္။ ဒီစနစ္ကုိအသုံးျပဳတဲ့အတြက္ ကားေတြဟာဘယ္ေနရာမွာ၊ ဘယ္ေန႔က ဘယ္ကုိသြားခဲ့တယ္ဆုိတဲ့ မွတ္တမ္းမွတ္ရာေတြရွိခဲ့လုိ႔ရွိရင္ သူတို႔အတြက္ ကုန္က်တဲ့ဓါတ္ဆီဖုိးေတြ၊ သူတုိ႔ခုိင္းလုိက္တဲ့အလုပ္ေတြ၊ သူတို႔သြားခဲ့တဲ့တန္ဖုိးေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔စနစ္တက်မွတ္တမ္းတင္ၿပီး အက်ဳိးအျမတ္ကိုတြက္ယူလုိ႔ရပါတယ္” ဟု Concordia မွ တာ၀န္ရွိသူကုိညီညီမင္းမွေျပာၾကားခဲ့သည္။

“ဥပမာ-ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေရႊဂုံတုိင္မွာ ကားတစ္စီးဟာျဖတ္သြားခဲ့တယ္ဆုိပါဆုိ႔။ ျဖတ္သြားတဲ့ကားဟာ ႐ုံးကုိျပန္ေရာက္လာတဲ့အခ်ိန္ download ျပန္လုပ္ယူတဲ့အခါမွာ ကားဟာ ေရႊဂုံတုိင္မီးပြိဳင့္ကို ဘယ္ေန႔ဘယ္အခ်ိန္ ဘယ္ႏွစ္နာရီမွာ ျဖတ္သြားခဲ့တယ္ဆုိတာကုိ မွတ္တမ္းတင္လုိ႔ရပါတယ္။ ဒီမွတ္တမ္းဟာလည္း အင္မတန္အေရးႀကီးတဲ့ မွတ္တမ္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ကုိယ္စထြက္သြားတဲ့ေနရာနဲ႔ ျပန္၀င္ေရာက္တဲ့ေနရာေတြကုိ မွတ္တမ္းတင္ေပးထားတဲ့အတြက္ ေနာက္ပိုင္းမွာ အင္မတန္တြင္က်ယ္လာမယ့္ ေဆာ့ဖ္၀ဲတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္” ဟု ၎ထပ္မံေျပာၾကားခဲ့သည္။

အဆုိပါေဆာ့ဖ္၀ဲကုိ အသုံးျပဳရန္အတြက္ အေသးစား GPS တစ္လုံးအား ကားတြင္ပါ၀င္ေသာ စီးကရက္ Lighter ထြက္လာေသာ Power ႀကိဳးႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္အသုံးျပဳရမည္ျဖစ္သည့္အတြက္ ပါ၀ါစားသက္သာေၾကာင္းသိရသည္။

Source: Planet

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

ေလတိုက္နႈန္းျဖင့္ ေမာင္းႏွင္ေသာ စက္မဲ့ယာဉ္ ငွက္စိမ္းေလး စံခ်ိန္ခ်ုိး

alt

ယမန္ေန့က အေမရိကန္နိုင္ငံ နီဗါးဒါး ျပည္နယ္၊ အိုင္ဗင္ပါ့ဟ္ ေရကန္ႀကီး အနီးတြင္ ၿဗိတိန္နိုင္ငံ ဟမ္းရႈိင္းယားမွ အင္ဂ်င္နီယာ ရစ္ခ်တ္ဂ်ာဂင္သည္ ငွက္စိမ္းေလးဟု အမည္ရ ေလတိုက္နႈန္းျဖင့္ ေမာင္ႏွင္ေသာ စက္မဲ့

ေရျပင္ ေျမျပင္သြားယာဉ္မွာ ယခင္ အေမရိကန္လူမ်ုိး ေဘာ့(တ္) ခ်ူးမာခ်ာ တင္ထားေသာ စံခ်ိန္အား ခ်ုိးလိုက္ၿပီ ျဖစ္သည္။

၁၀ႏွစ္ေက်ာ္ၾကာ အခ်ိန္ယူ တီထြင္ခဲ့ေသာ ရစ္ခ်တ္ဂ်ာဂင္မွာ ယမန္ေန့က နီဗါဒါးသဲကနာၲရတြင္ ၁နာရီတြင္ ၁၂၆.၁မိုင္ျဖင့္ စံခ်ိန္ခ်ုိးလိုက္ၿပီး ယခင္စံခ်ိန္မွာ ၁၉၉၉ခုႏွစ္က အေမရိကန္နိုင္ငံမွ ေဘာ့(တ္) ခ်ူးမာခ်ာ သည္ သံမဏိဘဲကေလး အမည္ႏွင့္ ၁နာရီ ၁၁၆မိုင္နႈန္းျဖင့္ တင္ထားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ဘီဘီစီ သတင္း႒ာနသို့ မစၥတာဂ်ာဂင္ ေျပာၾကားရာတြင္ သိပ္ကို ႀကီးက်ယ္တဲ့ ဖန္တီးမႈပါ တိက်ေသျခာဖို့ အတြက္ အခ်ိန္အမ်ားႀကီး ေပးဆပ္ရတာပဲ ရွိပါတယ္၊ ကီလိုခ်ိန္ ၆၀၀ သာေလးတဲ့ ဒီယာဉ္ကို ကာဗြန္ဖိုင္ဘာ နဲ့ ျပုလုပ္ထားၿပီး သတၲုဆိုလို့ အေတာင္ပံဟန္ခ်က္ ထိမ္းတဲ့ ေနရာမွာရယ္ ဘီးမွာပဲ ပါဝင္ကာ ဘာ စက္ကရိယာ အင္ဂ်င္ေမာ္တာမွ မပါဝင္ဖူးလို့ ေျဖဆိုသြားခဲ့သည္။ ေနာက္ထပ္ ေလအားျဖင့္ ေရခဲျပင္၊ ကုန္းတြင္ပိုင္းတို့တြင္ အျမန္ဆံုး သြားလာနိုင္မည့္ ယာဉ္မ်ားထပ္မံ တည္ထြင္ ေနဦးမည္ဟု ေျပာဆိုသြားပါသည္။

Source: People Media Voice

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

ပန္ကန္းျပားပ်ံဇာတ္လမ္းမ်ားႏွင့္ ၿဗိတိန္ကာကြယ္ေရးဝန္းႀကီးဌာန

http://www.planet.com.mm/news/newsimg/March09/ufo2001.jpg

မၾကာေသးမီက ႏိုင္ငံအတြင္း ပန္းကန္ျပားပ်ံဟု ယူဆရသည့္ အရာမ်ားကို ေတြ႕ရွိမႈအႀကိမ္ေရ မ်ားလာၿပီးေနာက္ပိုင္း အျခားေသာ ၿဂိဳလ္ကမာၻမ်ားမွ က်ဴးေက်ာ္တိုက္ခိုက္မႈမ်ား ျဖစ္လာႏိုင္ေၾကာင္း စိုးရိမ္မႈမ်ားအား ၿဗိတိန္ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနက စိုးရိမ္စရာမရွိဟု ေျပာၾကားလိုက္သည္။ ၿဗိတိန္ေလတပ္မေတာ္မွ ေလသူရဲမ်ားအပါအ၀င္ ရာႏွင့္ခ်ီေသာ မ်က္ျမင္သက္ေသမ်ားက ေနာ္ေဖာ့ခ္တြင္ ထူးဆန္းေသာ ပံုသ႑န္ရွိသည့္ အရာမ်ား ပ်ံ၀ဲေနသည္ကို ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရေသာ္လည္း ၀န္ႀကီးဌာနက ထိုေနရာမ်ားသည္ ၿဗိတိန္၏ စစ္ေရးမဟာမိတ္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံ၏ B2 အသံတိတ္ ဗံုးႀကဲေလယာဥ္မ်ား အစမ္းေလ့က်င့္ ပ်ံသန္းမႈမ်ား ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳလုပ္ေနသည့္ ေဒသမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။




(B2 ဗုံးႀကဲေလယာဥ္)

မ်က္ျမင္မ်ားအေနႏွင့္ အဆိုပါေလယာဥ္ႀကီးမ်ား၏ ပံုသ႑န္ကို ထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္ၾကျခင္းသာျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း သံုးသပ္ထားသည္။ ၀န္ႀကီးဌာနက သူလွ်ိဳေထာက္လွမ္းေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို စမ္းသပ္ေလ့က်င့္ေနသည့္ အေမရိကန္ေလတပ္မေတာ္သည္ ၿဗိတိန္အစိုးရကို ႀကိဳတင္အေၾကာင္းမၾကားဘဲ ပ်ံသန္းေနခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ဟု ေျပာဆိုခဲ့သည္။ ကာကြယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနသည္ (၁၉၈၇)ခုႏွစ္မွ (၁၉၉၃)ခုႏွစ္အၾကား ပန္းကန္ျပားပ်ံျဖစ္ရပ္ (၁၂၀၀)ေက်ာ္ကို ေလ့လာဆန္းစစ္ထားသည့္ မွတ္တမ္းမ်ားကို မၾကာေသးမီက ျပည္သူမ်ားထံ ေဖာ္ထုတ္ျပသခဲ့ေသးသည္။




(လူတစ္ဦးက အမွတ္မထင္႐ုိက္ယူခဲ့ေသာ ဓာတ္ပုံတြင္ေတြ႕ရသည့္

ေကာင္းကင္ယံမွ ပန္းကန္ျပားပ်ံဟု ထင္ရေသာအရာမ်ား)

အေမရိကန္၏ အသံတိတ္စြမ္းရည္ရွိ ဗံုးႀကဲေလယာဥ္ႏွင့္ တိုက္ေလယာဥ္မ်ားသည္ အေမရိကန္ေလတပ္၏ မဟာဗ်ဴဟာအေျမာက္ဆံုး တိုက္ခိုက္ေရးယႏၲရားမ်ားျဖစ္ၿပီး ၎ေလယာဥ္မ်ား၏ တည္ေဆာက္ပံုႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းထားသည့္ ဓာတ္သတၱဳမ်ားေၾကာင့္ ေရဒါျဖင့္ ရွာမေတြ႕ႏိုင္ေခ်။ ယခုအခါ ရုရွားကလည္း အဆိုပါစြမ္းရည္ရွိ ေလယာဥ္ႀကီးမ်ား ပံုစံထုတ္ တည္ေဆာက္ေနၿပီဟုသိရသည္။ ပန္းကန္ျပားပ်ံ ျဖစ္ရပ္ဆန္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္ၿပီး ေကာလဟာလအမ်ိဳးမ်ိဳး ထြက္ေပၚေနေသာ္လည္း Auroraေခၚ သူလ်ိဳေလယာဥ္ပ်ံမ်ား စမ္းသပ္ပ်ံသန္းေနသည္ကို အျမင္မွားခဲ့မႈမ်ားလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါေၾကာင္း ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနက ေၾကျငာသြားသည္။

Source: Planet

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

စိန္ပြင့္မ်ားေတြ႕႐ွိမႈႏွင့္ ၾကယ္တံခြန္ဝင္တုိက္ခဲ့ျခင္း အယူအဆ

http://www.planet.com.mm/news/newsimg/February09/diamond200.jpg

ေသးငယ္ေသာ စိန္ပြင့္ေလးမ်ားစြာကို ေတြ႕ရွိခဲ့ရမႈသည္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း(၁၃၀၀၀)ခန္႔က ကမာၻကို ၾကယ္တံခြန္တစ္ခု ၀င္တိုက္မိခဲ့သည္ဆိုေသာ အယူအဆကို ပိုမိုခိုင္မာလာေစခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။ သိပၸံပညာရွင္မ်ားသည္ ေျမာက္အေမရိကသို႔ ဦးတည္တိုက္မိခဲ့သည့္ အဆိုပါျဖစ္စဥ္အတြင္း ထိုေဒသေန လူသားမ်ိဳးႏြယ္မ်ား၊ အေမြးရွည္ မမ္မတ္သ္ဆင္ႀကီးမ်ားကို ကမာၻေျမေပၚမွ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေစရံုမွ်မက ႏွစ္ေပါင္း(၁၃၀၀)ခန္႔မွ် သက္တမ္းၾကာျမင့္ခဲ့ေသာ ေရခဲေခတ္ကိုပါ အဆံုးသတ္သြားေစခဲ့ေၾကာင္း ယံုၾကည္ေနၾကသည္။ အတိတ္သမိုင္း၏ ျဖစ္ရပ္ဆန္းမ်ားကို ေျခရာခံေဖာ္ထုတ္ေနၾကေသာ ပညာရွင္မ်ားအနက္မွ ေဒါက္ကလပ္စ္ကနက္ဆိုသူ ပညာရွင္တစ္ဦးက ေျမာက္အေမရိက ေျမထု၏ ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ အႏုၾကည့္မွန္ေျပာင္းႏွင့္ ၾကည့္ရႈမွသာ ေတြ႕ရွိႏိုင္ေသာ အလြန္ေသးငယ္သည့္ စိန္မႈန္ကေလးမ်ား ျပန္႔ႏွံ႕ေနမႈသည္ ၾကယ္တံခြန္ႏွင့္ ကမာၻေျမတို႔ အရွိန္အဟုန္ျပင္းစြာ တိုက္ခိုက္မိခ်ိန္တြင္ ထြက္ေပၚလာေသာ အင္အားျပင္းထန္လွသည့္ အပူစြမ္းအားထုႀကီးေၾကာင့္ ကာဘြန္ဓာတ္ေျပာင္းမႈမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ အေထာက္အထားမ်ား ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ေထာက္ျပေျပာဆိုခဲ့သည္။

http://www.planet.com.mm/mocintranet/userfiles/Image/ACFDD92.jpg

ႀကီးမားေသာ တုန္ဟည္းမႈႀကီးႏွင့္အတူ မစၥစၥပီျမစ္အတြင္း ေရလွ်ံမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့သည့္ အေထာက္အထားမ်ားကို ပညာရွင္မ်ားက ေတြ႕ရွိထားၿပီး မာေရးစပရင္းစ္၊ အာရီဇိုးနားတို႔တြင္ အပူခ်ိန္ ျမင့္မားမႈႏွင့္ ဖိအားသက္ေရာက္မႈ အလြန္မ်ားျခင္းတို႔ေၾကာင့္ စိန္အျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းသြားသည့္ ကာဘြန္ျဒပ္မ်ားစြာကို ပညာရွင္မ်ား ေဖာ္ထုတ္လာႏိုင္ခဲ့သည္။ ၾကယ္တံခြန္ႏွင့္အတူ ပါလာခဲ့ေသာ ဥကၠာခဲမ်ားက ထိုေဒသရွိ ေနရာအႏွံ႕အျပားတြင္ မီးေလာင္မိုးစက္မ်ားသဖြယ္ က်ေရာက္ေလာင္ကၽြမ္းၿပီး သက္ရွိသက္မဲ့ အရာမ်ားအားလံုးကို ပ်က္စီးေစခဲ့ေၾကာင္း သုေတသနပညာရွင္ ကနက္က ေျပာဆိုခဲ့သည္။ ထိုၾကယ္တံခြန္ တိုက္ခိုက္မႈႀကီးသည္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း(၆၅)သန္းက ဒိုင္ႏိုေဆာ သတၱ၀ါႀကီးမ်ားအား မ်ိဳးသုဥ္းေပ်ာက္ကြယ္သြားေစသည့္ ၾကယ္တံခြန္တိုက္ခိုက္မႈႀကီးေနာက္ ဒုတိယအႀကိမ္ ကမာၻသို႔ ထိခိုက္ခဲ့သည့္ အာကာသကပ္ဆိုးႀကီးအျဖစ္ ပညာရွင္မ်ားက ယူဆထားၾကသည္။ ေကာင္းကင္မွတဆင့္ မီးလံုးႀကီးမ်ား အဆက္မျပတ္ က်ဆင္းလာသည့္ ျမင္ကြင္းသည္ စိတ္ကူးႏွင့္ပင္ ေၾကာက္စရာေကာင္းေၾကာင္း သုေတသနပညာရွင္ အလန္၀က္စ္က ေျပာဆိုခဲ့သည္။

ပူေလာင္ေသာ ျဖာထြက္စြမ္းအင္ႏွင့္အတူ လူႏွင့္တိရစာၧန္မ်ား၊ အပင္မ်ားအားလံုး အရည္ေပ်ာ္ခဲ့သလို အပူေငြ႕မ်ားႏွင့္ ေရလ်ံမႈမ်ားက ဆီးႏွင္းမ်ားကို အရည္ေပ်ာ္ေစျခင္းျဖင့္ ေရခဲေခတ္ကို နိ႒ိတံေစခဲ့ေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ားက ရွင္းလင္းေျပာဆိုခဲ့သည္။ ထိုျဖစ္စဥ္အတြင္း မမ္မတ္သ္ႏွင့္ မာစတိုဒြန္ဆင္မ်ား၊ ဓားေကာက္အစြယ္ရွည္ က်ားႀကီးမ်ား၊ အေမရိကန္ လည္ရွည္ကုလားအုတ္မ်ား၊ မ်က္ႏွာတို ၀က္ကံမ်ား၊ အေမရိကန္ျခေသၤ့မ်ား အပါအ၀င္ ႏို႔တိုက္သတၱ၀ါ (၃၅)မ်ိဳးခန္႔ကို ကမာၻေျမေပၚမွ အၿပီးတိုင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေစခဲ့ေၾကာင္း ေအာ္ရီဂြန္၊ ကယ္လီဖိုးနီးယား၊ ေျမာက္ပိုင္းအာရီဇိုးနား၊ အိုကလာဟိုးမားႏွင့္ ဒီေပါလ္ တကၠသိုလ္တို႔မွ သုေတသန အဖြဲ႕မ်ားက ေကာက္ခ်က္ခ်ခဲ့ၾကသည္။ ၎တို႔၏ ေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားကိ သိပၸံဂ်ာနယ္ Natureတြင္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပခဲ့ၿပီး ယခုေတြ႕ရွိမႈေၾကာင့္ ခန္႔မွန္းေခ် လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း (၁၂၉၀၀)ခန္႔က ကမာၻေျမသို႔ ၾကယ္တံခြန္တစ္ခု ၀င္တိုက္ခဲ့ေၾကာင္း ခိုင္ခိုင္မာမာ လက္ခံရေတာ့မည္ဟု ေရးသားထားသည္။ စိန္ပြင့္မ်ားေတြ႕ရွိခဲ့သည့္ ေဒသမ်ားအနက္ အိုကလာဟိုးမား၊ မီခ်ီဂန္၊ ေတာင္ပိုင္း ကာရိုလိုင္းနားႏွင့္ ကေနဒါႏိုင္ငံ၊ အယ္လ္ဘာတာ ခရိုင္တို႔လည္း ပါရွိခဲ့ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

Source: Planet

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...