Powered by Blogger.
RSS

Energia - ရုရွားအာကာသ ေအဂ်င္စီ

OAO Rocket and Space Corporation Energia

ယခင္ S.P. Korolev ၊ ထုိမွတစ္ဆင့္ S.P. Korolev Rocket and Space Public Corporation Energia ယခုလက္ရွိ OAO Rocket and Space Corporation Energia သည္ရုရွားႏုိင္ငံ၏ ဗ်ဴဟာေျမာက္ အဖဲြ႕အစည္းတစ္ခုျဖစ္ၿပီး လူလုိက္ပါေသာ အာကာသယာဥ္မ်ားတည္ေဆာက္ျခင္းတြင္ ဦးေဆာင္ေနေသာ ကုမၸဏီတစ္ခုျဖစ္သည္။ ယင္းအဖဲြ႕အစည္းသည္ အထူးသျဖင့္ေျမာက္မ်ားစြာေသာ ေနရာမ်ားတြင္အသံုးခ်ႏုိင္ေသာ အာကာသနည္းပညာအသစ္မ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္လာေစရန္ႏွင့္ ပတ္လမ္းအတြင္း ၀င္ေရာက္ျခင္းအတြက္ လုိအပ္ေသာဒံုးပ်ံစနစ္မ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳး လာေစရန္ အဓိကထား လုပ္ေဆာင္ေနသည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ဒံုးပ်ံႏွင့္အာကာသ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားအတြက္ ႏိုင္ငံတကာေစ်းကြက္ရရွိလာေစရန္ ျပဳလုပ္ေနသည္။ ယင္းအဖြဲ႕အစည္းသည္ အာကာသစက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ထိေတြ႔ဖူးျခင္းမရွိသည့္ ကုန္ပစၥည္းထုတ္လုပ္သူမ်ားကုိ အာကာသနည္းပညာမ်ားႏွင့္ မိတ္ဆက္ေပးရာတြင္လည္း ေရွ႕ဆံုးမွဦးေဆာင္ေနေသာ အဖဲြ႕အစည္း တစ္ခုျဖစ္သည္။

ယင္းအဖဲြ႕အစည္း၏ ဖဲြ႕စည္းပံုမွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္သည္။

· - Primary Design Bureau

· - Baikonur branch

· - ZAO Experimental Machine Building Plant, RSC Energia

· - ZAO Valzhskoye DB

· - ZAO PO Kosmos, RSC Energia

· - Developed Social Infrastructure

ယင္းအဖဲြ႕အစည္း၏ ၃၈ ရာခုိင္ႏႈန္းကုိ ရုရွားအစုိးရမွ ပုိင္ဆုိင္သည္။

အဖဲြ႕အစည္းမွတ္တမ္း

၁၉၉၄ ခုႏွစ္တြင္ လက္ရွိအမည္ကုိရရွိသည္။ ထုိမတို္င္ခင္က ယင္းအဖဲြ႕အစည္းအား Special Design Bureau – 1 (OKB – 1), Central Design Bureau of Experimental Machine Building (TsKBEM), Scientific-Production Association (NPO) Energia ဟု ေခၚသည္။

၂၀ ရာစု၏ ၁၉၄၀ ခုႏွစ္ႏွင့္ ၁၉၅၀ အေစာပုိင္းႏွစ္မ်ားတြင္ အဖဲြ႕အစည္းသည္ ပဲ့ထိန္းစနစ္ပါ၀င္သည့္ ဒံုးပ်ံေရွ႕ေျပးပံုစံမ်ားကုိ တီထြင္ခဲ့သည္။ ယင္းဒံုးပ်ံမ်ားတြင္ ဗ်ဴဟာေျမာက္ ေရြ႕လ်ားပစ္စင္မ်ားမွ ပစ္လႊတ္ႏုိင္ေသာ ဒံုးပ်ံမ်ား၊ ေရငုပ္သေဘၤာမွပစ္လႊတ္ႏုိင္ေသာ ဒံုးပ်ံမ်ားႏွင့္ ဗ်ဴဟာေျမာက္တုိက္ခ်င္းပစ္ သာမုိႏ်ဴကလီးယားလက္နက္မ်ား အထိ ပါ၀င္ခဲ့သည္။

အဖဲြ႕အစည္းသည္ ဗ်ဴဟာေျမာက္ဒံုးပ်ံ ၁၄ မ်ိဳးကုိျပဳလုပ္ခဲ့၍ ယင္းတုိ႔ထဲမွ ၁၁ မ်ိဳးကုိ အျပည့္အ၀အသံုးခ်ႏုိင္ခဲ့သည္။ ထုိဒံုးပ်ံ ၁၁ ခုထဲ၌ high-temperature ႏွင့္ lowtemperature liquid propellant အစိတ္အပုိင္းမ်ားပါ၀င္ေသာ liquid rocket ႏွင့္ solid rocket တုိ႔၏ ေရွ႕ေျပးပံုစံမ်ားပါ၀င္ခဲ့သည္။ ပထမဆံုးအာကာသသုိ႔ လႊတ္တင္ေသာ ဒံုးပ်ံျဖစ္သည့္ R-7 သည္ ယေန႔အခ်ိန္ထိတုိင္ေအာင္ ကမၻာ့စိတ္အခ်ရဆံုး ဒံုးပ်ံအျဖစ္ဆက္လက္တည္ရွိေနသည္။ ထုိစီမံကိန္းသည္ ေနာက္ပုိင္းတြင္ ႏုိင္ငံဒံုးပ်ံလက္နက္ တပ္ဆင္ေရးကုိ အေထာက္အပံ့ေပးခဲ့သည္။

ပထမဆံုးၿဂိဳဟ္တု (Sputnik – 1957) ႏွင့္ ယင္းအား ပတ္လမ္းထဲသုိ႔ပုိ႔ေဆာင္ေပးခဲ့သည့္ ပထမဦးဆံုးဒံုးပ်ံ R-7 ၊ အာကာသထဲသုိ႔ ပထမဦးဆံုးေရာက္ရွိသည့္ ယူရီဂါဂါရင္ (၁၉၆၁) ၊ ေသာၾကာၿဂိဳဟ္၊ အဂၤါၿဂိဳဟ္ႏွင့္ လသုိ႔ပစ္လႊတ္ေသာ ပုိင္အုိးနီးယား အာကာသယာဥ္ (၁၉၅၉-၁၉၆၉) ၊ လေပၚသုိ႔ဆင္းသက္ႏုိင္ခဲ့ေသာ ပုိင္အုိးနီးယား လဆင္းယာဥ္ (၁၉၆၀) စသည့္ စီမံကိန္းမ်ားကုိ ေအာင္ျမင္စြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ယင္းစီမံကိန္းမ်ားကုိ National rocket-space system ၏ ဒီဇုိင္နာအႀကီးအကဲျဖစ္ေသာ S.P. Korolev ၏ ထူးခၽြန္ေျပာင္ေျမာက္ေသာ အႀကံဥာဏ္မ်ား၊ အစြမ္းအစမ်ားႏွင့္ဖန္တီးကာ ၿပီးေျမာက္ေစခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ S.P. Korolev သည္ ပါရမီရွင္ အင္ဂ်င္နီယာႏွင့္ မန္ေနဂ်ာျဖစ္ၿပီး လက္ေတြ႕က်ေသာ အာကာသေလ့လာေရးဆုိင္ရာ ပညာရပ္ကုိစတင္ခဲ့သူ ျဖစ္သည္။

အဖဲြ႕အစည္းသည္ ေအာက္ပါဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားကုိ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။

အာကာသသုိ႔ ပထမဦးဆံုး ေရာက္ရွိခဲ့သည့္ ယူရီဂါဂါရင္ ပါ၀င္ေသာ Vostok (၁၉၆၀-၁၉၆၃) ၊ အျခားလူလိုက္ပါသည့္ အာကာသယာဥ္မ်ားျဖစ္သည့္ Voskhod (၁၉၆၄-၁၉၆၈) ၊ Soyuz (၁၉၆၆-၁၉၈၁) ၊
Soyuz T (၁၉၇၉-၁၉၈၆) ၊ Soyuz TM (၁၉၈၆-၂၀၀၂) ၊
အာကာသကုန္ပစၥည္းသယ္ယာဥ္ Progress (၁၉၇၈-၁၉၈၉) ၊ Progress M (၁၉၈၉ မွ လက္ရွိ) ၊
ပတ္လမ္းေပၚ၌ ရွိသည့္ Salyut စခန္း (၁၉၇၁) ၊ Salyut-4 (၁၉၇၄-၁၉၇၇) ၊ Salyut-6 (၁၉၇၇-၁၉၈၂) ၊ Salyut-7 (၁၉၈၂-၁၉၉၁) ႏွင့္ module အမ်ားအျပားပါ၀င္သည့္ Mir အာကာသစခန္း (၁၉၈၆-၂၀၀၁) ၊
အာကာသႏွင့္ ကမၻာေျမကုိ သုေတသနျပဳလုပ္သည့္ ပတ္လမ္းေပၚမွ ေစာင့္ၾကည့္ ေလ့လာ ေသာ Gamma အာကာသယာဥ္ (၁၉၉၀-၁၉၉၂) ၊
ကမၻာ႔မ်က္ႏွာျပင္၏ ပံုရိပ္အျပည့္အစံုကုိ ရယူေပးခဲ့ေသာ အာကာသယာဥ္ Zenit (၁၉၆၂) ၊
ဆက္သြယ္ေရးၿဂိဳဟ္တုမ်ား၏ ေရွ႕ေဆာင္ျဖစ္ခဲ့သည့္ Molina-1 (၁၉၆၅) ၊
ကမၻာ့အႀကီးဆံုး လႊတ္တင္ေရးယာဥ္ျဖစ္သည့္ Energia (၁၉၈၇) ႏွင့္ ျပန္လည္ အသံုးျပဳႏုိင္ ေသာ အာကာသယာဥ္ Buran (၁၉၈၆) ၊
ထုိ႔ျပင္ အျခားစီမံကိန္းမ်ားသည္ ဒံုးပ်ံႏွင့္ အာကာသနည္းပညာစနစ္မ်ားကို ပုိမုိေကာင္းမြန္ အသံုး၀င္လာေစရန္ ေထာက္ပံ့ေပးခဲ့သည္။ ယင္းတုိ႔မွာ လေပၚသုိ႔ လူသားမ်ား သြားေရာက္ ႏုိင္ရန္အတြက္ L1 ႏွင့္ L3 စီမံကိန္မ်ား ၊ Superheavy Launch Vehicle H1 ၊ multipurpose orbital complex ႏွင့္ အဂၤါၿဂိဳဟ္ေပၚ၌ လူေနထုိင္ရန္ စီမံကိန္မ်ား ျဖစ္သည္။ အဖဲြ႕အစည္း သည္ ႏုိင္ငံတကာအာကာသ ပရုိဂရမ္မ်ားျဖစ္သည့္ Soyuz-Apollo ႏွင့္ Intekosmos စသည္တုိ႔တြင္ အဓိကေနရာမွ ပါ၀င္ခဲ့သည္။


အဓိက လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား

လူလုိက္ပါေသာ အာကာသစနစ္မ်ား

ႏုိင္ငံတကာ အာကာသစခန္း (ISS) ၏ ရုရွားႏုိင္ငံအပုိင္းကုိ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္၌ စတင္တပ္ဆင္၍ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္၌ စတင္ အလုပ္လုပ္သည္။ ယင္းစီမံကိန္းသည္ ရုရွားႏုိင္ငံႏွင့္ ႏုိင္ငံတကာ လုပ္ေဖာ္ ကုိင္ဖက္မ်ား ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ယင္းတုိ႔သည္ ကုန္ပစၥည္းလက္ခံရယူျခင္းအပုိင္း (Functional Cargo Block – FCB) ျဖစ္သည့္ Zarya ကုိတီထြင္မႈႏွင့္ အသံုးခ်ျခင္း ၊ Module Zvezda (၂၀၀၀ ခုႏွစ္) ကုိတီထြင္မႈ ၊ဆုိက္ကပ္သည့္ Module အပုိင္းျဖစ္ေသာ Pirs (၂၀၀၁ ခုႏွစ္) ကုိ တီထြင္မႈ စသည္တုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။

ႏုိင္ငံတကာ အာကာသစခန္း (ISS) ပရုိဂရမ္ ၏ ေအာက္တြင္ Progress M ၊ Progress M1 ႏွင့္ Soyuz TM အာကာသယာဥ္မ်ားကုိ ထုတ္လုပ္ျခင္းႏွင့္ mission အာမခံမႈ (၂၀၀၀ ခုႏွစ္) တုိ႔ကို လည္း ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ လူလုိက္ပါေသာ အာကာသယာဥ္ျဖစ္သည့္ Soyuz TMA ကုိ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္တြင္ ႏုိင္ငံတကာအာကာသစခန္း (ISS) ပရုိဂရမ္ ၏ ေအာက္တြင္ တီထြင္ ဖန္တီးျပဳလုပ္ခဲ့သည္။

Soyuz အမ်ိဳးအစားႏွင့္ Progress အမ်ိဳးအစား အာကာသယာဥ္မ်ားျဖင့္ ႏုိင္ငံတကာ အာကာသစခန္း (ISS) တြင္ အာကာသသုေတသနႏွင့္ စမ္းသပ္မႈ Program မ်ားကို တပ္ဆင္လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။

ႏုိင္ငံတကာအာကာသစခန္း၏ ရုရွားႏုိင္ငံအပုိင္းကုိ တည္ေဆာက္ျခင္း ၊ Multipurpose ဓာတ္ခဲြခန္းႏွင့္ robotic ျဖစ္ထြန္းမႈအတြက္ အရြယ္အစားေသးငယ္သည့္ ပါ၀ါႏွင့္ သုေတသန module တည္ေဆာက္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားကုိ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။

Cybernetics ၊ nanotechnologies ႏွင့္ microelectronics အစရွိေသာ ေခတ္သစ္နည္းပညာ ရပ္မ်ား အေပၚအေျခခံ၍ နည္းပညာသစ္ အာကာသယာဥ္မ်ား ေပၚေပါက္လာေစရန္ တီထြင္ဖန္တီး ျခင္းမ်ားကုိ ျပဳလုပ္ေနသည္။

ႏုိင္ငံတကာအာကာသစခန္းတြင္ အသံုးျပဳသည့္ ဥေရာပ အာကာသကုန္ပစၥည္းသယ္ယာဥ္ ျဖစ္သည့္ (ATV – Automated Transfer Vehicle) ကုိ ပုိ႔လႊတ္ျခင္းႏွင့္ ယင္း၏ refueling system ၊ docking system ၊ docking unit ႏွင့္ control system တုိ႔ကုိ ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ေစရန္ လုပ္ေဆာင္လ်က္ ရွိသည္။

လူလုိက္ပါျခင္းမရွိေသာ အာကာသစနစ္မ်ား

၁၉၉၁ ခုႏွစ္မွစ၍ Universal Space Bus ျဖစ္သည့္ Viktoria အေပၚအေျခခံ၍ ဆက္သြယ္ေရးၿဂိဳဟ္တုမ်ားကုိ တီထြင္ျခင္း ၊ ထုတ္လုပ္ျခင္းႏွင့္ လုပ္ငန္းတာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ေစျခင္းမ်ားကုိ ျပဳလုပ္ေနသည္။

အထက္ပါ space bus ကုိ အသံုးျပဳ၍ႏုိင္ငံႏွင့္ စီးပြားေရးဆုိင္ရာတဲြဖက္ လုပ္ကုိင္သူမ်ား ရင္ဆုိင္ေနရသည့္ ျပႆနာမ်ားကုိ ေျဖရွင္းေပးႏုိင္ေသာ ၿဂိဳဟ္တုမ်ားကုိ တီထြင္ဖန္တီး ထုတ္လုပ္ျခင္း (ဥပမာ။ ။ Earth Remote Sensing ၿဂိဳဟ္တုမ်ား) တို႔ကုိ ျပဳလုပ္ေနသည္။

ဒံုးပ်ံစနစ္မ်ား

၁၉၆၉ ခုႏွစ္တြင္ DM ကုိတီထြင္ျခင္းႏွင့္ ထုတ္လုပ္ျခင္း ၊ Proton ႏွင့္ Zenit-3SL တုိ႔တြင္ Space stage အျဖစ္ အသံုးျပဳခဲ့ေသာ DM-SL အမ်ိဳးအစား upper stage မ်ားကုိ ၁၉၉၈ ခုႏွဏ္တြင္ တီထြင္ ထုတ္လုပ္ခဲ့သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ယင္းအမ်ိဳးအစားမ်ားကုိ ေျမျပင္လႊတ္တင္ေရး စီမံကိန္းတြင္ အသံုးျပဳႏုိင္ရန္ DM-SLB upper stage အမ်ိဳးအစားကဲ့သုိ႔ေသာ ေခတ္သစ္အမ်ိဳးအစားမ်ား ျဖစ္ေပၚ လာေစရန္ ထပ္တုိး အဆင့္ျမွင့္တင္ခဲ့သည္။

၁၉၉၉ ခုႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ ၊ ယူကရိန္း ၊ ေနာ္ေ၀းကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းကာ ပင္လယ္ျပင္မွ ေန၍ စီးပြားျဖစ္ ၿဂိဳဟ္တုမ်ားကုိ ပတ္လမ္းနိမ့္မ်ားထဲသုိ႔ Zenit-3SL ဒံုးပ်ံကုိ အသံုးျပဳ၍ လႊတ္တင္ႏုိင္ ရန္ Sea Launch Rocket ႏွင့္ Space Complex တုိ႔ကုိ တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ အခါအားေလ်ာ္စြာ ယင္း complex အတြက္ ဒံုးပ်ံအပုိင္းကုိ ထပ္တုိး အဆင့္ျမွင့္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေနသည္။

ဘုိင္ကုိေနာ အာကာသဒံုးပ်ံလႊတ္တင္ေရးစခန္းအေပၚ မီွခုိမႈနည္းပါးရန္အတြက္ ေျမျပင္အေျခစုိက္ ဒံုးပ်ံလႊတ္တင္ ေရးစခန္းမ်ားႏွင့္ ပင္လယ္အေျခစုိက္ ဒံုးပ်ံလႊတ္တင္ေရး ေနရာမ်ား ဖံြ႔ၿဖိဳးလာေစရန္ ျပဳလုပ္လ်က္ရွိသည္။

ကဲြျပားျခားနားေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးအတြက္ ကမၻာအနီးတြင္ရွိေသာ ပတ္လမ္းမ်ားအတြင္းသုိ႔ အာကာသ ယာဥ္မ်ား လႊတ္တင္ႏုိင္ရန္ ရင္ဆုိင္ရမည့္ ျပႆနာမ်ားကုိ ေျဖရွင္းရန္ ရုရွားဒံုးပ်ံမ်ား ၏ power ကုိ တုိးျမွင့္ျခင္းႏွင့္ အဆင့္ျမွင့္တင္ျခင္းမ်ားကုိ ျပဳလုပ္ေနသည္။

ထပ္မံလုပ္ေဆာင္မည့္ Program မ်ား

ႏုိင္ငံတကာအာကာသစခန္း၏ ရုရွားႏုိင္ငံအပုိင္း တည္ေဆာက္ျခင္းႏွင့္ ယင္း၏လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားအေပၚ အေျခခံ၍ အာကာသဖံြ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္းႏွင့္ လူလုိက္ပါေသာ နည္းပညာအသစ္ အာကာသသယ္ယူ ပုိ႔ေဆာင္ေရးစနစ္ ဖံြ႕ၿဖိဳးတုိးတက္လာေစရန္ လုပ္ေဆာင္လ်က္ ရွိသည္။

အျခားၿဂိဳဟ္မ်ားသုိ႔ လူလုိက္ပါေသာ အာကာသယာဥ္မ်ား ပုိ႔လႊတ္ႏုိင္ရန္ လုပ္ေဆာင္လ်က္ ရွိသည္။ ႀကီးမားေသာ အာကာသ antenna ႏွင့္ reflector မ်ားအေပၚအေျခခံ၍ အာကာသဆက္သြယ္ေရးစနစ္ ၊ power စနစ္မ်ား ဖံြ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ေစရန္ လုပ္ေဆာင္လ်က္ ရွိသည္။

Service မ်ား ေထာက္ပံ့ဖန္တီးေပးျခင္း

ႏိုင္ငံတကာ အာကာသ ေအဂ်င္စီမ်ား ၊ အဖဲြ႔အစည္းမ်ားႏွႈ့္ သေဘာတူစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆုိ၍ အာကာသယာဥ္မႈးမ်ားကုိ ေလ့က်င့္ေပးျခင္း ၊ ပ်ံသန္းေပးျခင္းတုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္လ်က္ ရွိသည္။

ႏုိင္ငံတကာအာကာသစခန္း၏ ရုရွားႏုိင္ငံအပုိင္းတြင္ တပ္ဆင္ထားေသာ payload မ်ား ၊ Soyuz ႏွင့္ Progress အာကာသယာဥ္မ်ားကုိ ႏုိင္ငံတကာေအဂ်င္စီမ်ားႏွင့္ အဖဲြ႕အစည္းမ်ား အသံုးျပဳႏုိင္ရန္ ညိွႏႈိင္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္လ်က္ရွိသည္။

ရုရွားႏိုင္ငံ၏ ဌာနမ်ား ၊ ရုရွားႏုိင္ငံမွ စီးပြားျဖစ္အသံုးျပဳသူမ်ား ၊ ရုရွား ဖက္ဒရယ္ အာကာသ ေအဂ်င္စီ (Roscosmos) ႏွင့္ သေဘာတူထားေသာ အျခားႏုိင္ငံမ်ားအတြက္ ဒံုးပ်ံႏွင့္ အာကာသ နည္းပညာမ်ားကုိ ပံုစံျပဳထုတ္လုပ္ျခင္း ၊ စမ္းသပ္ျခင္းႏွင့္ စီမံခန္႔ခဲြျခင္းတုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္ေပးလ်က္ ရွိသည္။ ယင္းလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားတြင္ ဆက္သြယ္ေရးၿဂိဳဟ္တုႏွင့္ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာေရး ၿဂိဳဟ္တုမ်ား ျပဳလုပ္ေပးျခင္း တုိ႔ပါ၀င္သည္။

ရုရွားဖက္ဒရယ္ အာကာသေအဂ်င္စီႏွင့္ သေဘာတူညီထားေသာ အျခားအဖဲြ႕အစည္းမ်ားအတြက္ အာကာသစနစ္ အင္ဂ်င္နီယာနည္းပညာမ်ား ေထာက္ပံ့ေပးျခင္း ၊ ေျမျပင္ အေျခစုိက္ အေဆာက္အဦးမ်ား တည္ေဆာက္ေပးျခင္း ၊ အာကာသယာဥ္မ်ား ထုတ္လုပ္လႊတ္တင္ေပးျခင္း ၊ ျမင့္မားေသာ နည္းပညာမ်ားအား အသံုးခ်ႏုိင္ရန္ အႀကံဥာဏ္မ်ား ေပးျခင္းတုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္လ်က္ရွိသည္။

၁၉၉၁ ခုႏွစ္ႏွင့္ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္အတြင္း အဖဲြ႔အစည္းသည္ ပထမဆံုး ႏုိင္ငံတကာ အာကာသ သုေတသနဌာနျဖစ္သည့္ Mir အာကာသစခန္းႏွင့္ ယင္း၏ စီမံကိန္းမ်ားျဖစ္ေသာ Euromir ၊ Mir-shuttle ၊ Mir-NASA စသည္တုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္အသံုးခ်ႏုိင္ရန္အတြက္ ကူညီေထာက္ပ့ံလုပ္ေဆာင္ေပးခဲ့သည္။ ယင္းစီမံကိန္းမ်ားမွ ႏိုင္ငံတကာ အာကာသစခန္း (ISS) ႏွင့္ျပန္လည္အသံုးျပဳ၍ရေသာသယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရးစနစ္မ်ား ဖံြ႕ၿဖိဳးတုိးတက္လာခဲ့သည္။ ထုိ႔ျပင္ Transnational ကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္း၍ ကမၻာ့ပထမဆံုး ပင္လယ္ျပင္မွ ဒံုးပ်ံလႊတ္တင္သည့္ စခန္းကို ျပဳလုပ္ႏုိင္ခဲ့သည္။ ဥေရာပ အာကာသကုန္ပစၥည္းသယ္ယူ ပို႕ေဆာင္ေရးယာဥ္ (ATV – Automated Transfer Vehicle) ၊ ေျမျပင္အေျခစုိက္လႊတ္တင္ေရး စီမံကိန္း ၊ နည္းပညာသစ္ ဆက္သြယ္ေရးၿဂိဳဟ္တု ၊ Universal Space Bus ကုိအေျခခံ၍ ထုတ္လုပ္ေသာ remote sensing ၿဂိဳဟ္တု Belka စသည္တုိ႔ကုိတီထြင္ ထုတ္လုပ္ခဲ့သည္။ အာကာသလႊတ္တင္ေရးစခန္း အသစ္မ်ားကုိလည္း ဖံြ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေစရန္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္။

အဖဲြ႕အစည္း၏ စီမံကိန္းမ်ားကုိ အၿမဲမျပတ္ ဦးေဆာင္ခဲ့ေသာ ပညာရွင္မ်ားမွာ ေအာက္ပါအတုိင္း ျဖစ္သည္။

S.P. Korolev (၁၉၄၆-၁၉၆၆)
Mishin (၁၉၆၆-၁၉၇၄)
V.P. Glushko (၁၉၇၄-၁၉၈၉)
Yu.P. Semenov (၁၉၈၉-၂၀၀၅)

ယခုလက္ရွိအခ်ိန္တြင္ Russian Academy of Sciences မွ corresponding member ျဖစ္သည့္ V.A. Lopota က အဖဲြ႕အစည္းကုိ ဆက္လက္ဦးေဆာင္ေနသည္။

အဖဲြ႕အစည္းရရွိေသာ ဆုတံဆိပ္မ်ား

အဖဲြ႕အစည္းသည္ Order of Lenin ဆု (၄) ခု ၊ Order of the October Revolution ဆု (၁) ခု ႏွင့္ ရုရွားဖက္ဒေရးရွင္း သမၼတ၏ ေက်းဇူးတင္သ၀ဏ္လႊာတစ္ခုတုိ႔ ရရွိထားသည္။

၀န္ထမ္းမ်ား

ယခုလက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ရုရွားသိပၸံ အကယ္ဒမီ၏ အဖဲြ႕၀င္ (၃) ဦးႏွင့္ corresponding အဖဲြ႕၀င္ (၂) ဦး ၊ ေဒါက္တာဘဲြ႕ရ သိပၸံပညာရွင္ (၂၉) ဦးႏွင့္ အျခား သိပၸံပညာရွင္ (၁၉၇) ဦးတုိ႔ ပူးေပါင္းပါ၀င္လုပ္ေဆာင္ေနသည္။ ပါေမာကၡအဆင့္ရွိေသာ သိပၸံပညာရွင္ (၂၀) ဦးက သင္ၾကားမႈမ်ားကုိ ထုတ္လုပ္ျခင္းအဆင့္မ်ားႏွင့္ ေပါင္းစပ္၍ သင္ၾကားေပး ေနသည္။

ဒံုးပ်ံနည္းပညာမ်ားႏွင့္ အာကာသနည္းပညာမ်ားကုိ ထူးခၽြန္ေျပာင္ေျမာက္စြာ တီထြင္ႏုိင္ခဲ့သည့္အတြက္ အဖဲြ႕အစည္း၏ ၀န္ထမ္း (၂၅) ဦးသည္ ဆုိရွယ္လစ္အလုပ္သမား သူရဲေကာင္းဆုတံဆိပ္ ခ်ီးျမွင့္ခံရသည္။ S.P. Korolev ႏွင့္ V.P. Glushko တုိ႔သည္ အဆုိပါဆုကုိ ႏွစ္ႀကိမ္တိတိ ရရွိခဲ့သည္။ အဖဲြ႕အစည္း၏ ၀န္ထမ္း (၂၀၀) ေက်ာ္သည္ Lenin ဆု ၊ ဆုိဗီယက္ ျပည္ေထာင္စုမွ ခ်ီးျမွင့္ေသာဆုႏွင့္ ရုရွားဖက္ဒေရးရွင္း အစုိးရမွ ခ်ီးျမွင့္ေသာဆုမ်ား ရရွိသည္။

Source: 9SpaceStudy

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...