Powered by Blogger.
RSS

Launch Vehicle


၁၉၅၀ ခုႏွစ္မွစ၍ ဆိုဗီယက္ျပည္ေထာင္စုႏွင့္ အေမရိကန္ အစိုးရအာကာသေအဂ်င္စီတို႔မွ တိုက္ခ်င္းပစ္ဒံုးမ်ား၏ပံုစံကို အေျချပဳတည္ေဆာက္ထားသည့္ ၿဂိဳဟ္တုလႊတ္တင္ေရးဒံုးပ်ံမ်ားျဖင့္ ဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ စူးစမ္းေလ့လာေရးၿဂိဳဟ္တုမ်ားကို ပတ္လမ္းနိမ့္ၿဂိဳဟ္တုပတ္လမ္းသို႔ အၿပိဳင္အဆိုင္လႊတ္တင္ခဲ့ၾကသည္။ ၁၉၆၀ ခုႏွစ္တြင္ လႏွင့္အျခားၿဂိဳဟ္မ်ားသို႔ စူးစမ္းေလ့လာေရးၿဂိဳဟ္တုမ်ား ပစ္လႊတ္ရာမွ ပိုမိုအားေကာင္းေသာ လႊတ္တင္ေရးဒံုးပ်ံမ်ား ေပၚထြက္လာခဲ့သည္။ ထိုသို႔ေပၚထြက္လာျခင္းေၾကာင့္ ပတ္လမ္းျမင့္ၿဂိဳဟ္တုပတ္လမ္းျဖစ္ေသာ GEO ၿဂိဳဟ္တုပတ္လမ္းသို႔ ၿဂိဳဟ္တုမ်ားကို လႊတ္တင္ႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။ ၁၉၇၀ ခုႏွစ္မွ ယေန႔ေခတ္တိုင္ ဆက္သြယ္ေရးၿဂိဳဟ္တုမ်ားကို GEO ပတ္လမ္းသို႔ လႊတ္တင္အသံုးျပဳေနၾကသည္။ ယခုအခ်ိန္တြင္ အေလးခ်ိန္ပမာဏမ်ားစြာ သယ္ေဆာင္ႏိုင္၍ အားေကာင္းေသာလႊတ္တင္ေရးဒံုးပ်ံမ်ားသာမက ၿဂိဳဟ္တုအမ်ားအျပားကို တစ္ႀကိမ္တည္း ပူးတြဲပစ္လႊတ္ႏိုင္သည့္ လႊတ္တင္ေရးဒံုးပ်ံမ်ားလည္း ေပၚထြက္လာခဲ့သည္။

ၿဂိဳဟ္တုအား သယ္ေဆာင္ပစ္လႊတ္ေပးမည့္ လႊတ္တင္ေရးဒံုးပ်ံအား ေအာက္ပါအခ်က္မ်ားအေပၚမူတည္၍ ေရြးခ်ယ္သည္-

၁။ လႊတ္တင္ေရးဒံုးပ်ံ၏ သယ္ေဆာင္ႏိုင္ေသာ အေလးခ်ိန္ပမာဏ၊

၂။ လႊတ္တင္ေရးဒံုးပ်ံ၏ ေနာက္ဆံုးပစ္လႊတ္မႈ ေလးႀကိမ္ ( သို႔ ) ဆယ္ႀကိမ္ဆက္ ေအာင္ျမင္မႈ / ပစ္လႊတ္မႈဆိုင္ရာ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ေအာင္ျမင္ေသာ သမိုင္းေၾကာင္းရွိမႈ၊

၃။ လႊတ္တင္ေရးဒံုးပ်ံ၏ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေပးမည့္ ေစ်းႏႈန္း၊

၄။ ပစ္လႊတ္ခ်ိန္တြင္ အသံုးျပဳေသာ ဆက္သြယ္ထိန္းခ်ဳပ္မႈဆိုင္ရာ ကြန္ယက္မ်ား၏ အရည္အေသြးႏွင့္ ၿပည့္စံုေကာင္းမြန္စိတ္ခ်ရမႈ။

ယခုကာလတြင္ အစိုးရပိုင္းဆိုင္ရာ ၿဂိဳဟ္တုလႊတ္တင္ျခင္းမ်ား သာမက ႏိုင္ငံတကာမွေပးပို႔လာေသာ ၿဂိဳဟ္တုမ်ားအား အခေၾကးေငြယူ၍ လႊတ္တင္ေပးေသာ ၿဂိဳဟ္တုလႊတ္တင္ေရးဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားသည္ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးတစ္ရပ္အေနျဖင့္ အၿပိဳင္အဆိုင္ေပၚထြက္လာခဲ့ၾကသည္။ ယခုအခ်ိန္တြင္ ယင္းၿဂိဳဟ္တုလႊတ္တင္ျခင္းဆိုင္ရာ ေစ်းကြက္တြင္ နည္းပညာအသစ္မ်ား အၿပိဳင္အဆိုင္အသံုးျပဳကာ က်ယ္ျပန္႕လာခဲ့သည္။

GEOလႊတ္တင္ေရးဒံုးပ်ံ၏ ပထမအဆင့္တြင္ ၿဂိဳဟ္တုအားထည့္သြင္းသယ္ေဆာင္သြားမည့္ ဒံုးပ်ံထိပ္ဖူးအခြံ (rocket fairing) ႏွင့္ ၿဂိဳဟ္တုအား ေနာက္ဆံုးသတ္မွတ္ပတ္လမ္းသို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးမည့္ upper stage (သို႔) ၿဂိဳဟ္တုႏွင့္တြဲဆက္ထားသည့္ apogee rocket motor ( ARM ) တို႔ပါရွိ၍ ယင္းပထမအဆင့္ေအာက္တြင္ အားေကာင္းေသာအင္ဂ်င္မ်ားကို အဆင့္ဆင့္တပ္ဆင္ထားသည္။


လႊတ္တင္ေရးဒံုးပ်ံဖဲြ႕စည္းပံုႏွင့္ Payload fairings မ်ားတပ္ဆင္ထားရွိပံု

လႊတ္တင္ေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ားစြာရွိသကဲ့သို႔ ယင္းတို႔၏လႊတ္တင္ေရးဒံုးပ်ံဒီဇိုင္း၊ လႊတ္တင္မႈပံုစံ ၊ သယ္ေဆာင္ႏိုင္ေသာ အေလးခ်ိန္ပမာဏႏွင့္ ေစ်းႏႈန္း စသည္တို႔မွာလည္း ကြဲျပားသည္။

Credit: http://sites.google.com/site/9spacestudy/

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...